اهم اخبار

محمود مرشدی در گفتگو با اگروفودنیوز : تولید نان با روش گذشته کارآمد نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
محمود مرشدی مدیر عامل شرکت مرشد گوهر در گفتگو با پایگاه خبری اگروفودنیوز گفت که تولید نان با روش گذشته کارآمد نیست و برای تولید نان خوب با ماندگاری بالا و بدون ضایعات  سه اصل مهم نیاز است که عبارتند از ماشین آلات کامل و استاندارد، مواد اولیه مناسب و استاندارد، نیروی کار متخصص و آموزش دیده.

وی اعلام کرد که شرکت مرشد گوهر به منظور افزایش کیفیت و تنوع نانهای حجیم و نیمه حجیم، بهبود فرآیند پخت و تامین بهداشت عمومی تولید و جهت تکمیل و اصلاح ماشین آلات خطوط تولید صنفی نان حجیم و نیمه حجیم طرح پیشنهادی استفاده از یک سری ماشین آلات را به نانوایان ارائه می دهد.

  • استفاده از دستگاه سختی گیرآب: به دلیل مصرف آب چاه در شبکه ابرسانی و افزایش املاح موجود در آب صدماتی به ماشین آلات بخصوص پکیج بخار، گرمخانه و سیستم بخار فر پخت وارد می شود و باعث پایین آمدن کیفیت خمیر می شود. استفاده از این دستگاه در ابتدای خط تولید در بهبود بخشیدن نان از اولین مرحله یعنی خمیرگیری تاثیر بسزایی دارد.

 

  • استفاده از دستگاه خمیرگیر اسپیرال: به دلیل بالا بودن زمان ورآمدن خمیر در خمیرگیرهای سنتی و ضمن استفاده از یک نیروی انسانی در نظارت و کمک به عمل خمیرگیری استفاده از دستگاه خمیرگیر اسپیرال باعث حذف نیروی انسانی و افزایش سرعت خمیرگیری می شود و علاوه بر آن کیفیت خمیر و در انتها کیفیت نان بهبود می یابد.

 

  • استفاده از سینی آلومینیوم با پوشش تفلونی: استفاده از این سینی ها باعث حذف روغن کاری سینی ها شده که از این جهت در ارتقاء کیفیت و بهداشتی کردن محیط بسیار موثر است. روغن کاری کف سینی و حرارت بالای فر باعث سوختن روغن و باقی ماندن بقایای سوختگی در زیر نان در پخت های بعدی می شود. همچنین تمیز کردن سینی های تفلونی برخلاف سینی های آهنی بسیار ساده بوده و در سرعت بخشیدن به کار پرسنل بسیار موثر است.

 

  • استفاده از گرمخانه اتوماتیک: این گرمخانه ها که توانایی کنترل درجه حرارت و درصد رطوبت را دارند در بالا بردن کیفیت نان بسیار موثر می باشد. با کنترل رطوبت از طریق تعریق بخار آب اضافه بر روی خمیر و دیواره های اتاق تخمیر جلوگیری می شود ضمن اینکه محیط گرمخانه از نظر بهداشتی ارتقاء یافته  و نکته  قابل توجه  اینکه در طول تخمیر نیاز به جابجایی سینی های بالا و پایین ارابه نیست و تخمیر در تمام طبقات ارابه یکسان صورت می گیرد.

 

  • استفاده از دیوایدر روندر(قطعه کن و گرد کن): این دستگاه جهت قطعه کردن و گرد کردن همزمان خمیر برای تولید نانهای فانتزی کوچک از جمله بروتشن و همبرگر و لقمه ای کوچک کاربرد داشته ضمن اینکه وزن، اندازه و شکل نان تولیدی را یکنواخت می کند باعث افزایش سرعت تولید و کاهش نیروی انسانی موردنیاز و ایجاد تنوع در تولیدات می شود.
سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *