اهم اخبار

مخالفت مجلس با ممنوعیت کشت برنج/کشاورزان به خشکه‌کاری روی آوردند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه مجلس با تصویب طرح ممنوعیت کشت برنج در استانهای غیرشمالی موافقت نکرد،گفت: کشاورزان با روش های کم آب بر به کشت ادامه می دهند.

 

جمیل علیزاده شایق در گفتگو با خبرنگار مهر از عدم تائید طرح ممنوعیت کشت برنج در استانهای غیرشمالی خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی ابتدا بحث ممنوعیت کشت را اعلام کرد که بعد باتوجه حاشیه هایی که ایجاد شد گفتند بحث ممنوعیت نبوده و محدودیت کشت مدنظر بوده است.

وی افزود: همچنین وزارت نیرو با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی این طرح را به مجلس بردند تا به قانون تبدیل شود که این اتفاق نیفتاد و مجلس با آن موافقت نکرد. در نتیجه کشاورزان کار خود را ادامه دادند.

دبیرانجمن برنج کشور اضافه کرد: هم اکنون کشاورزان هرجا که ببینند آب به اندازه کافی وجود دارد برنج می کارند و هر کجا مشکل آب باشد، از کشت این محصول صرفه نظر می کنند.

شایق با بیان اینکه بنابراین کشت برنج در حال حاضر در ١۴ استانی که قرار بود انجام نشود، همچنان در حال انجام است، گفت: البته در برخی مناطق سطح زیرکشت کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین کشاورزان به دنبال کشت هایی رفته اند که آب کمتری مصرف می کند، مثلا در خوزستان کشت این محصول به روش خشکه کاری انجام می شود و قرار است در استان های دیگر هم که دچار محدودیت آب هستند، روش خشکه کاری ترویج شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *