اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی خبر داد:احتمال تغییر قیمت لبنیات/ پرداخت دومین مرحله مشوق صادراتی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی از احتمال افزایش هفت درصدی قیمت سه محصول لبنی به پیشنهاد صنایع خبر داد و گفت: همه برندهایی که قیمت خود را افزایش داده بودند، آن را به حالت سابق برگرداندند و اگر در این بین برندی دوباره قیمتش را افزایش داده، تخلف کرده است و مردم از آن‌ها نخرند.

به گزارش ایسنا، رسول گنجی امروز در نشستی خبری امروز اظهار کرد: پس از اطلاعیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت محصولات لبنی که از سوی برخی برندهای تولید کننده افزایش یافته بود به حالت سابق برگشت و در حال حاضر پیشنهاد افزایش هفت درصدی قیمت برخی از محصولات لبنی در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در دستور رسیدگی قرار دارد.

وی افزود: سه محصول لبنی پرمصرف پنیر، شیر پاستوریزه و استرلیزه کارشناسی شده و آن را به سازمان حمایت ارسال کرده‌ایم، تا قیمت این سه محصول برای عرضه در فروشگاه‌های کشور اعلام شود که به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت‌ دستمزدها، بیمه و نرخ تورم حداقل افزایش هفت درصدی لحاظ شود. اما هم اکنون اگر برندی قیمت محصولش را افزایش داده غیر قانونی است و مردم نباید از آن‌ها خرید کنند چرا که در کشور بیش از ۱۲۰۰۰ برند در صنعت لبنیات فعال هستند که کیفیت آن‌ها تفاوت چندانی ندارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی به رشد ۱۳ درصدی صادرات محصولات لبنی اشاره کرد و گفت: باز شدن در بازار روسیه به روی محصولات لبنی سبب شده دامداران بتوانند شیرشان را به‌ موقع به کارخانجات ارسال کنند.

گنجی  اظهارکرد: سال گذشته یکی از مشکلات کارخانه‌های تولیدکننده، وجود شیر مازاد بود که آن را تبدیل به شیر خشک کرده و در انبارها تلنبار می کردند اما هم‌اکنون ۹ شرکت لبنی مجوز صادرات به روسیه را دریافت کرده‌اند که بیشتر محصول صادراتی شیرخشک است و اکنون هیچ شیر خشکی در انبار کارخانه‌های لبنی باقی نمانده است.

وی اضافه کرد:‌ در کشور نیاز به چربی وجود دارد که صنایع لبنی چربی شیر را جدا کرده و شیر مازاد را به شیر خشک تبدیل می‌کنند. در کنار آن روسیه به دلیل استاندارد بالای شیر خشک تولید ایران، تمایل زیادی در بین فروشگاه‌های روسیه و صنعت این کشور برای خرید شیر خشک از ایران ایجاد شده است؛ چراکه کیفیت آن از محصول کشور بلاروس هم بالاتر است.

آغاز صادرات لبنیات ایرانی به آمریکا و پرداخت مرحله دوم مشوق صادراتی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی گفت: در حال حاضر صادرات محصولات لبنی ایرانی به کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، فیلیپین و هند انجام می‌شود و یکی از برندهای مطرح نی زتوانست محصول خود را به آمریکا صادر کند البته بازارهای هدف دیگری را نیز مدنظر قرار داده‌ایم، تا برای صادرات به آن برنامه‌ریزی کنیم، اما نباید فراموش کرد که بازاریابی امری هزینه‌بر است و صادرات باید استمرار داشته باشد.

گنجی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان فاز نخست مشوق صادراتی محصولات لبنی به کارخانه‌های لبنی صادرکنننده تخصیص پیدا کرده استاعلام کرد: از فردا نیز ۲۴ میلیارد تومان در فاز دوم مشوق‌های صادراتی به کارخانجات لبنی پرداخت می‌شود و امیدواریم با پرداخت مشوق صادراتی صنایع لبنی بتوانند مطالبات دامداران را به‌ سرعت تسویه کنند.

راه‌اندازی خط تولید کره برای اولین بار در ایران

وی با بیان اینکه فردا برای نخستین بار خط تولید کره با مشارکت فرانسه و سوئیس در یکی از برندهای مطرح راه‌اندازی می‌شود، گفت: با دریافت ۵۰۰ تن شیر این خط تولید سالانه حدود ۷۰۰۰ تن کره تولید و ایران را تا ۲۰ درصد از واردات این محصول بی نیاز می‌کند و این یکی از دستاوردهای برجام بوده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *