اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور: پلاک گذاری دام امری مهم در کنترل قاچاق/هزینه پلاک کوبی برای گلّه ها سبک و سنگین متفاوت است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور گفت: پلاک گذاری دام امری مهم در کنترل قاچاق و تنش بازار گوشت به شمار می رود.

 

 

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت پلاک کوبی دام اظهار کرد: براساس مصوبات مجلس، قانون نظام جامع دامپروری و قانون افزایش بهره وری، دامداران مکلفند در قبال پرداخت هزینه، دام‌های خود را پلاک گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه قانون پلاک گذاری دام در سال ۸۸ به تصویب رسیده است، افزود: در چند ماه اخیر قاچاق دام از مرز‌های کشور موجب شد تا برای بررسی اجرای این کار تمامی دستگاه‌های مرتبط با یکدیگر بسیج شوند تا این طرح به اجرا درآید.

سلطانی ادامه داد: طبق قرار داد با معاونت امور دام وظیفه داریم، تمام دام‌های تحت پوشش اتحادیه را پلاک گذاری کنیم.

این مقام مسئول، جلوگیری از سرقت دام، توزیع نهاده با نرخ مصوب و ارائه خدمات دامپزشکی را بخشی از مزایای پلاک گذاری دام برشمرد.

وی هزینه پلاک کوبی برای گلّه‌های سبک کمتر از ۵۰ راس را تا ۵ هزار تومان و بالای ۵۰ راس ۳ هزار و ۲۰۰ تومان، گله دام‌های سنگین زیر ۴۰ راس را ۸ هزار و ۳۰۰ و بالای ۴۰ راس ۶ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که نمونه‌های خارجی ۲ برابر قیمت فعلی را دارند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران در پایان پلاک گذاری دام را امری مهم در کنترل قاچاق و تنش بازار گوشت برشمرد و افزود: با پلاک گذاری دام، دامداران می‌توانند متناسب با تعداد دام هایشان نهاده و تسهیلات دریافت کنند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت دامداران به سبب وجود قاچاق جلوگیری می‌شود.

سلطانی در پایان تصریح کرد: سال گذشته با نوسان نرخ ارز، جریان خروج دام زنده از کشور منجر به کمبود عرضه و افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز در بازار داخل شد، که با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، پلاک کوبی و هویت دار کردن جمعیت دام اجباری شد که اجرای این طرح می تواند منجر به کنترل قاچاق دام و قیمت گوشت در بازار شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *