اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار:گرانی تخم‌مرغ به تولید ربط ندارد/ نرخ منطقی شانه‌ای ۱۰ هزار تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار اعلام کرد که هیچ کمبودی از نظر تامین و عرضه تخم‌مرغ وجود ندارد و قیمت این محصول طی هفته گذشته در مرغداری کاهش یافته است. بنابراین گرانفروشی تخم‌مرغ ارتباطی به تولید و تولیدکنندگان ندارد و دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به آن حساسیت نشان دهند.

رضا ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گرچه اواخر سال گذشته به دلیل مسائل مختلفی از جمله افزایش تقاضای تخم‌مرغ از سوی صنایع تولیدکننده کیک و شیرینی و بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قیمت تخم‌مرغ افزایش یافته بود و به کیلویی حدود ۵۰۰۰ تومان در مرغداری رسیده بود و در ایام نوروز نیز این نوسان تا حدودی ادامه داشت اما از ۱۲ فروردین تاکنون روند نزولی در قیمت تخم‌مرغ وجود دارد و هم‌اکنون هر کیلوگرم از این محصول در مرغداری ۳۶۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان فروخته می‌شود و نگران ارزانی بیش از حد این محصول هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در تامین و عرضه تخم‌مرغ وجود ندارد و تولید در حالت متعادل و منطقی خود ادامه دارد، افزود: مغازه‌داران و عرضه‌کنندگان تخم‌مرغ بر اساس قانون حدود ۲۳ درصد می‌توانند به قیمت این محصول از واحدهای تولیدی اضافه کنند و آن را به دست مصرف‌کنندگان برسانند که با این شرایط و قیمت تخم‌مرغ در مرغداری به نظر می‌رسد قیمت منطقی این محصول برای مصرف‌کنندگان نهایتا شانه‌ای ۱۰ هزار تومان است نه بیشتر!

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار گفت: اگر در نقطه‌ای از شهر مغازه‌دار یا عرضه‌کننده این محصول در خرده‌فروشی‌ها سوء استفاده می‌کنند و تخم‌مرغ را به قیمت‌های غیرمنطقی به مردم می‌فروشند، ارتباطی به تولیدکنندگان در این اتحادیه ندارد چرا که این مغازه‌ها زیرمجموعه اتحادیه نیستند و از سویی دیگر مرغداران محصولشان را کمتر از ۴۰۰۰ تومان می‌فروشند و حتی هفته گذشته به کیلویی ۳۳۰۰ تومان رسیده بود. شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که نگران ارزانی بیش از حد تخم‌مرغ و ادامه زیان مرغداران هستیم چرا که هر ساله در نیمه نخست امسال قیمت این محصول کاهش پیدا می‌کند و تولیدکنندگان با زیان بسیاری مواجه می‌شوند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *