اهم اخبار

مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد:اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل بانک کشاورزی از اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به منظور افزایش تولید و اشتغالزایی به این بانک در بودجه سال‌جاری خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی شهیدزاده ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید بانک کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به سیاستگذاری‌های بانک کشاورزی در سال‌جاری، محور فعالیت‌های بانک را صرفه‌جویی در آب، افزایش تولید، امنیت غذایی و افزایش درآمد تولیدکنندگان بخش کشاورزی از طریق صادرات ذکر کرد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه مقرر شده است ۸۵ درصد منابع بخش کشاورزی را بانک کشاورزی از طریق صندوق توسعه ملی، منابع بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری خارجی تامین کند.

شهیدزاده اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از دغدغه‌های دولت تدبیر و امید و بانک کشاورزی عنوان کرد و گفت: در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، اقتصاد دانش‌بنیان بر منطق اقتصاد و دانش و خوداتکائی استوار است تا مردم کمترین نوسانات اقتصادی را متحمل نشوند.

وی در ادامه افزود: بانک کشاورزی ماموریت نظام‌مندی صادرات تولیدات کشاورزی را اخیرا بر عهده گرفته که به زودی به صورت پایلوت در استان‌های بزرگ به اجرا در خواهد آمد.

شهیدزاده در ادامه به مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری سقفی برای مکانیزاسیون مشخص نکرده‌ایم و تمام کشاورزان واجد‌شرایط می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی گفت: بانک کشاورزی از جمله بانک‌هایی است که بیشترین منابع صندوق توسعه ملی را به منظور  افزایش تولید و اشتغالزایی جذب کرده و مورد تقدیر مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفته است، به طوری که در بودجه سال‌جاری ۵۰۰ میلیون دلار از این محل برای بانک کشاورزی تخصیص یافت.

به گزارش فارس،‌ در این مراسم داوود برنج‌‌فروش‌آذر تودیع و جواد محمودی به عنوان مدیر جدید شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *