اهم اخبار

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:از صادرات آرد حمایت می‌کنیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم در سال جاری خیلی خوب بوده و تاکنون ۷ میلیون ۹۰۰ هزار تن گندم به نرخ تضمینی خریده‌ایم، و به ۸ میلیون تن نیز خواهد رسید. [/heading]

به گزارش خبرگزاری موج، علی قنبری، نیاز مصرفی بخش خبازی کشور را ۸ میلیون تن عنوان کرد و گفت: به اندازه نیاز کشورمان تولید کرده‌ایم و امسال نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.
معاون وزیر جهاد کشاورزی دردرباره گلایه‌هایی که گاها در زمینه موانع صادرات آرد وجود دارد، گفت: اتفاقاً ما صادر کنندگان آرد راتشویق می‌کنیم و اگر کسی بتواند گندم را خودش خریداری و یا از ما به صورت امانی تحویل بگیرد و تبدیل به آرد کرده، ارزش افزوده ایجاد کند و برای کشور ارز آوری داشته باشد، بازرگانی دولتی به او کمک هم می‌کند.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر این که ما از این کار استقبال می‌کنیم، افزود: کارخانجات آرد سازی از امروز برای صادرات آرد آمادگی داشته باشند و ما نیزکمک می‌کنیم تا این کار انجام شود؛ چراکه هم توسعه صادرات غیر نفتی است و هم ارز آوری برای کشورمان به دنبال دارد.
وی در خصوص جایگزین کردن تولید محصولات استراتژیک به جای محصولاتی که تولید آن‌ها توجیه اقتصادی ندارند، گفت: می‌توان و باید این کار را انجام داد، اما مقداری مدیریت و انگیزه می‌خواهد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای گندم تقریباً این کار را انجام داده‌ایم، گفت: در حال حاضر افزایش تولید گندم نسبت به سال گذشته و دوسال قبل، بیانگر همین واقعیت است.
زیرا قیمت خرید تضمینی نسبتاً خوب و از گندم وارداتی بیشتر است و برای کشاورزان صرف می‌کند.
قنبری درباره افزایش قیمت نان در سال جاری گفت: دولت هم اکنون یارانه بالایی به نان می‌دهد، به‌طوری که گندم را نزدیک به هزار و۲۰۰ تومان می‌خرد و ۶۶۵ تومان به کارخانجات آرد می‌فروشد تا آرد آن را به نانوایی هابدهند.
بنابراین در حال حاضر افزایش قیمت نان مطرح نیست و قیمت نان همان قیمت سال گذشته است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: اما مباحثی از نظر کارشناسی وجود دارد که ما بتوانیم گندم‌ها را به قیمت آزاد فروخته و مازاد درآمد را در قالب افزایش یارانه نان به افراد نیازمند بدهیم، چون این کار صرفه و صلاح کشور است و از هدر رفتن نان و قاچاق آن جلوگیری خواهد کرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *