اهم اخبار

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران مطرح کرد:تشریح برنامه‌های تنظیم بازار شب عید/ توزیع ۶۰ هزارتن برنج

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای تنظیم بازار شب عید و حمایت از مصرف کنندگان بیش از ۶٠ هزارتن برنج از ١۵ بهمن ماه در اختیار فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور قرار می گیرد.

 

سیف گفت: برای تنظیم بازار شب عید، ۶۰ هزارتن برنج وارداتی از طریق فروشگاه‌های سراسری در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

توزیع 60هزارتن برنج برای تنظیم بازار شب عید یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در نشست خبری، در تشریح برنامه‌های تنظیم بازار شب عید، اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تنظیم بازار ایام نوروز برنامه‌های خوبی در جهت توزیع کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، شکر، کره و غیره دارد، تا امنیت روانی خانوارها در ایام پیک مصرف تضمین شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰هزارتن برنج برای تنظیم بازار شب عید توزیع می‌شود، افزود: این برنج در دو مرحله توزیع خواهد شد و توزیع ۳۰هزارتن آن در مرحله نخست ابلاغ شده است.

سیف تأکید کرد: توزیع این کالا از۱۵ بهمن آغاز می‌شود و از ۲۰بهمن از طریق فروشگاه‌های سراسری در اختیار خانوارها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل بازرگانی دولتی تصریح کرد: قیمت هرکیلوگرم برنج هندی ۱۱۲۱؛ ۵۶۰۰ تومان و هر کیسه ۱۰ کیلویی ۵۶هزار تومان، برنج هندی pr کیلویی۲۶۰۰ تومان و هر کیسه ۱۰کیلویی۲۶هزار تومان و برنج تایلندی هومالی کیلویی ۳۹۰۰ تومان و هر کیسه ۱۰کیلویی۳۹هزار تومان است.

به گفته سیف روغن فرآوری شده به منظور جلوگیری از افزایش قیمت با نرخ ۵ تا ۱۰ درصد کمتر از نرخ بازار توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: هر بسته کره ۱۰۰گرمی با نرخ ۲هزار و ۷۲۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

صادرات ۲۱۴هزارتن آرد در ۹ماهه امسال

معاون وزیر جهاد کشاورزی نرخ مصوب هر کیلو شکر برای تنظیم بازار شب عید ۲هزار و ۷۲۲تومان اعلام کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود از رکورد بی‌سابقه تولید شکر خبر داد و گفت: امسال از مجموع تولید چغندرقند و نیشکر حدود ۲ میلیون تن شکر تولید شد در حالیکه این رقم سال گذشته یک میلیون و ۶۵۰هزارتن بود، به همین دلیل حداکثر ۲۰۰هزارتن شکر برای تأمین مایحتاج وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۸میلیون تن چغندر قند از کشاورزان خریداری شد،گفت: ۷میلیون و ۸۰۰هزارتن از این میزان مربوط به کشت پاییزه و مابقی کشت بهاره است.

این مقام مسئول فراوانی عرضه و کاهش قیمت شکر را یکی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان دانست و افزود: شرکت بازرگانی دولتی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کاهش ریسک اقدام به خریداری ۱۰۰هزارتن شکر تولیدی کارخانه‌های چغندری کرد و این روند تا رسیدن بازار به ثبات ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سال زراعی آینده در نظر داریم از توان بخش خصوصی برای خرید گندم استفاده کنیم، گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی به استان‌ها تا به امروز ۱۰۲۱ مرکز خرید تضمینی گندم در سامانه ثبت شده و از تعاونی ها و افرادی که خواهان مباشرت و مشارکت در خرید تضمینی سال زراعی آینده هستند، تا پایان بهمن فرصت ثبت نام در سامانه شرکت را دارند تا پس از ارزیابی‌های صورت گرفته با آمادگی بیشتری وارد فصل خرید خواهیم شد.

سیف درباره آخرین وضعیت صادرات گندم، بیان کرد: در سال ۹۵ مجموع صادرات آرد ۱۶هزارتن  بود و این درحالی است که در۹ماهه امسال ۲۱۴ هزار تن آرد صادر شده است.

به گفته وی ۱۴۱هزارتن مشتقات آرد نظیر شیرینی، شکلات و گلوکز صادر شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *