اهم اخبار

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی خبر داد:خرید ۱۰۰ هزار تن دانه روغنی کلزا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از آمادگی کامل این شرکت برای انجام عملیات خرید تضمینی دانه‌های روغنی تولید داخل در سال آینده خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه تمامی ساز و کار لازم جهت خرید تضمینی دانه‌های روغنی طراحی شده است، گفت: با تعامل بانک کشاورزی، سامانه ی پرداخت نقدی وجوه دانه‌های روغنی طراحی و راه‌اندازی شده تا کشاورزان از طریق این سامانه به موقع حاصل دسترنج خود را دریافت کنند.

معاون وزیرجهادکشاورزی عنوان کرد: مدیریت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا طی بخشنامه‌ی وزیر جهاد کشاورزی به این شرکت واگذار شده تا در راستای حمایت از تولید داخل، عملیات خرید را اجرایی کند.

قنبری، آغاز فصل برداشت وخرید دانه‌های روغنی در کشور را ازابتدای فروردین تا ۲۵ مرداد ماه اعلام کرد و گفت: برآورد‌ها حاکی از خرید تضمینی حدود۱۰۰هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان در سال آینده می باشد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه نرخ تضمینی خرید دانه کلزا ۲۵۳۰تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین و تصویب شده است، اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز برای خرید این مقداردانه کلزا حدود ۲۴۴۰ میلیارد ریال است که برای تامین این میزان اعتبار پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

-قنبری تصریح کرد: دستور العمل خرید تضمینی دانه های روغنی همانند دستور العمل خرید تضمینی گندم بارویکرد کیفیت محور و در راستای حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی تدوین  شده است و در این رابطه فرمت های قراردادی تنظیم شده تا بخش خصوصی بتواند موثرتر و بهتر در این عرصه وارده شده و انجام فعالیت کند.

وی در خصوص فروش دانه های روغنی عنوان کرد: با بورس کالای کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بخش خصوصی، تعاملات لازم صورت گرفته تا دانه های روغنی خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن از طریق بورس به فروش برسد، علاوه بر این با کارخانجات روغن کشی نیز در خصوص فروش دانه های روغنی جلساتی موثر برگزار شده و به تفاهم رسیده ایم.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و آماده‌سازی مراکز خرید و انجام هماهنگی لازم، خرید تضمینی دانه های روغنی در سال ۱۳۹۵ به نحو مطلوب و با کمترین مشکلات انجام خواهد شد.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *