اهم اخبار

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور:روند کیفیت نان در کشور صعودی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 

حمیدرسولی در گفتگو با خبرنگار اگروفودنیوز گفت: تولید آرد و نان از شرایط کیفی مطلوبی برخوردار بوده و کیفیت آنها به شکل سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده کنترل و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتایج آزمایش ها بیانگر شرایط مناسبی در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار اگروفودنیوز ، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور در مورد برنامه‌های پیش روی شرکت متبوع خود اشاره نمود و اظهار داشت: از مهم‌ترین برنامه‌های ما ایجاد ارتباط موثر و سیستماتیک با اصناف، اتحادیه‌ها و انجمن‌های مختلف در حوزه آرد و نان است به نحوی که با دریافت پیام‌ها، درخواست‌ها و پیشنهادهای آنها بتوانیم مناسب‌ترین تصمیمات را در این حوزه اتخاذ نماییم. لذا جهت ایجاد این تعامل و ارتباط سازنده در بدو ورود به راه‌اندازی مدیریت بازاریابی و امور مشتریان مبادرت ورزیدیم تا با کمک این ساختار رسمی ارتباط و تعامل موثری را با کلیه ذی‌نفعان حوزه آرد و نان داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک در راستای ارتقاء کیفیت نان بیان نمود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما تعامل با صنف نانوایان برای ارتقاء مهارت‌های کارگران شاغل در این حوزه است که شرکت غله این آمادگی را دارد تا هرگونه همکاری و کمکی را جهت اجرایی نمودن این مهم به عمل آورد.

رسولی در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما آموزش دانش‌آموزان با کمک انجمن ما، اتحادیه‌ها و صنوف در حوزه آرد و نان به منظور ارتقاء دانش دانش‌آموزان و آگاهی‌بخشی به آنان در این حوزه است چنانچه بتوانیم در این حوزه اطلاعات و هشدارهای لازم را به دانش‌آموزان عزیز منعکس نماییم قطعا می‌توانیم از طریق آنها در مصرف بهینه نان در خانوارها گام موثری برداریم. هم‌اکنون در حال مذاکره با وزارت آموزش و پرورش و همچنین انجمن‌ها و صنوف فعال در حوزه آرد و نان جهت برنامه‌ریزی و اجرای این مهم هستیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک در ادامه در خصوص کیفیت مناسب گندم‌های تولید داخل تصریح کرد: گندم‌های خریداری شده با نهایت دقت توسط سیستم کنترل کیفی شرکت مورد ارزیابی قرار گرفته و سیستم به طور خودکار و با حساسیت بالا از ورود هرگونه گندمی با کیفیت پائین خودداری می‌نماید. اطلاعات کمی و کیفی گندم‌های ذخیره شده به طور روزانه در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران، پژوهشکده غلات و مراجع ذی‌صلاح در وزارت متبوع قرار گرفته و همه بخش‌ها با حساسیت بالا موضوع کیفیت و اختلاط مناسب گندم‌ها را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی بعضی از اظهار نظرها را در خصوص کیفیت گندم‌های داخلی بدون استناد برشمرد و در این خصوص گفت: اظهار نظر در خصوص کیفیت هر کالا یا خدمتی باید مستند به شاخص‌ها و استانداردهای مربوطه باشد.گندم‌های موجود در سیلوها و انبارهای منطقه یک کشور در چارچوب استانداردهای ملی خریداری و نگهداری می‌شود لذا اظهار نظر پیرامون غیرکیفی بودن بخشی از گندم‌های داخلی را به استناد رعایت دقیق استانداردهای ابلاغی نمی‌پذیرم و قبول ندارم.

رسولی در پاسخ به این سوال که مشکل کیفی نان از کجا ناشی می‌شود، تصریح کرد: همان‌گونه که قبلا نیز اشاره نمودم کیفیت نان در کشور عموما دارای کیفیتی مناسب و مطلوب است و چنانچه مصداقی در این‌خصوص مشاهده شد می‌باید بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری فرآیند تولید نان را از ابتدا تا انتها بررسی نمود تا مشخص شود که مشکل از کجاست.
وی با اظهار نظرهای کلی که مشکل را ناشی از کارگران نانوایی، کیفیت آرد یا کیفیت گندم می‌دانند به طور مطلق مخالفت نموده و اظهار داشت: در مواجهه با هر مورد می‌باید بدون پیش‌داوری و تعصب، فرآیند را از ابتدا تا انتها مورد توجه و بررسی قرار داده و پس از مشخص شدن علت به جای هیاهو درصدد اصلاح آن در راستای تولید نان کیفی اقدام نمود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نانی که به دست مردم می‌رسد عموما دارای کیفیتی مطلوب است عنوان کرد: لازم است در این ارتباط از همه بخش‌های مرتبط اعم از کارخانه های تولیدکننده آرد و صنف زحمتکش نانوا قدردانی نمود و تلاش کرد که نقایص و کمبودها را در فضایی تعاملی مدیریت نموده و حل کرد.
رسولی در خصوص سامانه بانک سپه خاطرنشان کرد: این سامانه با همکاری شرکت غله و خدمات بازرگانی و شرکت بازرگانی دولتی و با جلسات و تبادل نظرهایی که مستمرا در جریان است، در حال تکامل و به‌روزرسانی است و ان شاءا… در سال آینده شاهد برنامه به روز و ارتقاء یافته ای در این خصوص خواهیم بود.

وی در پایان شرایط حاکم بر حوزه آرد و نان کشور را مطلوب ارزیابی کرده و از همه ذی‌نفعان حوزه درخواست نمود که با تعامل و همدلی و به دور از تعصبات صنفی در راستای خدمت هرچه بهتر به مردم گام بردارند.

 

تهیه گزارش و انتشار دهنده : سمیه مولایی

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *