اهم اخبار

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام مطرح کرد: دلایل ثبات در بازار گوشت، مرغ و تخم‌مرغ

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزایش تولید و عرضه محصولات پروتئینی همچون گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ و برخورد قضایی با گران‌فروشان و سودجویان را از عوامل تعدیل و ثبات قیمت‌ها در بازار این محصولات دانست.

 

 

حمید ورناصری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بازار محصولات پروتئینی همچون گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ در حال حاضر برای مصرف‌کنندگان از شرایط مناسبی برخوردار است و در دو زمینه مرغ و تخم مرغ وضعیت به گونه‌ای است که برای افزایش انگیزه تولیدکنندگان؛ به خرید این محصول پروتئینی وارد شده‌ایم تا زیان تولیدکنندگان را کم کنیم.

وی افزود: درباره شرایطی که منجر به تعدیل و ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار شده است باید گفت که عوامل مختلفی در این زمینه دخیل بوده است که از جمله باید به ورود دادستانی و برخورد با گران‌فروشی و گران‌فروشان اشاره کرد که سبب شد انحصار در این بازار شکسته شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: یکی دیگر از عوامل تعدیل و ثبات قیمت‌ها در این بازار ورود شرکت پشتیبانی امور دام به صورت گسترده برای عرضه سنگین دام، گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار بوده است که می‌توان به این نکته اشاره کرد که در تهران در هفته پایانی اسفند ماه و ایام نوروز حدود ۲۸ هزار تن گوشت مرغ گرم و منجمد با نرخ مصوب عرضه کردیم و همین مسئله سبب شد تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند. در کنار آن این افزایش عرضه را به صورت روزانه در میادین اصلی میوه و تره بار به حدود ۱۲۵۰ تن رسانده‌ایم.

ورناصری اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید نقش مهمی داشته تا در زمینه این کالاهای اساسی وضعیت مناسبی از حیث بازار و قیمت‌ها داشته باشیم چرا که امروز قیمت متوسط گوشت مرغ در بازار کیلویی ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و تخم مرغ کیلویی حدود ۵,۰۰۰ تومان است.

انتهای پیام

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *