اهم اخبار

مدیرکل پشتیبانی امور دام کرمانشاه عنوان کرد: توزیع ۱۳۵ تن گوشت منجمد در کرمانشاه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کرمانشاه_مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه از توزیع ۱۳۵ تن گوشت منجمد در استان خبر داد.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ اسماعیل پرویزی‌فر اظهار داشت: قیمت‌گذاری گوشت از سیاست‌های این نهاد نیست بلکه سازمان جهاد کشاورزی مسئول قیمت‌گذاری آن است البته در این زمینه عواملی نظیر بازار، حمل و نقل، کشتارگاه‌ها، سلاخی ها موثر هستند.

وی با بیان اینکه در هنگام افزایش قیمت گوشت اداره امور پشتیبانی دام درصدد تنظیم بازار است، افزود: هم‌اکنون ۸۳۰ هزار تن گوشت قرمز در سطح کشور تولید و ۱۰۰ هزار تن نیز واردات گوشت انجام می شود این در حالی است که گوشت مورد نیاز کشور ۹۳۰ هزار تن است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با بیان اینکه پشتیبانی امور دام حداکثر ۲۰ درصد گوشت منجمد وارداتی را تامین می کند و در مواقع افزایش تقاضا به بازار تزریق می کند، گفت: سهم حداکثر ۲۰ درصدی این نهاد در واردات گوشت تاثیر چندانی بر کاهش قیمت گوشت ندارد بلکه تنها سبب تثبیت قیمت و مانع از افزایش مجدد قیمت گوشت می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال امور پشتیبانی دام مجوز واردات گوشت گرم از کشورهایی نظیر گرجستان، ارمنستان، استرالیا، قرقیزستان، مغولستان را دریافت کرده است.

پرویزی‌فر عنوان کرد: از نیمه مرداد تاکنون ۱۳ پارت گوشت گرم گوسفندی به استان کرمانشاه وارد شده است.

وی گفت: از این میزان، گوشت وارداتی ۱۳۹ تن و ۸ هزار و ۹۰۰ لاشه بوده است به گونه ای که به طور میانگین روزانه ۱۱۰ لاشه در شهر کرمانشاه توزیع شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت گوشت در شهرستان کرمانشاه نسبت به سایر شهرستان‌های استان بالاتر است، افزود: بیشترین توزیع گوشت در سطح شهرستان کرمانشاه انجام شده است اما درصدد توزیع گوشت میان سایر شهرستان‌های استان نیز هستیم.

وی با بیان اینکه توزیع ۱۱۰ لاشه گوشت در شهرستان کرمانشاه در حالی است که کشتارگاه بیستون روزانه ۲۰۰ لاشه کشتار دارد، گفت: توزیع گوشت گرم وارداتی کمکی برای خرید گوشت به اقشار کم درآمد جامعه است.

وی اظهار داشت: مردم از توزیع گوشت گرم وارداتی استقبال کم نظیری کردند و این گوشت گرم در ۱۲ نقطه شهرستان کرمانشاه از جمله بازارچه میلاد در میدان آزادی، طاق‌بستان، مسکن، شهرک معلم، نقلیه، رشیدی، پردیس، دبیراعظم و الهیه توزیع می‌شود.

پرویزی‌فر با بیان اینکه گوشت گرم وارداتی با قیمت کمتر از ۴۰ هزار تومان در سطح مراکز عرضه، توزیع می‌شود، گفت: این در حالی است که قیمت گوشت گرم در سطح بازار ۷۰ هزار تومان است.

وی افزود: همچنین اداره امور پشتیبانی دام نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درصد گوشت منجمد را وارد می کند که در این میان یکی از سردخانه ها امکانات خود را بدون دریافت وجهی در اختیار مباشرین عمده قرار داده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: قیمت عرضه گوشت منجمد گوساله در شهرستان کرمانشاه ۲۹ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است.

به گفته پرویزی فر، از محرم تا کنون ۴۰ تن گوشت منجمد در سطح استان کرمانشاه توزیع شده است و همچنین از ۴۵۰ تن سهمیه داده شده ۱۳۵تن گوشت توزیع شده است.

وی بیان کرد: گوشت منجمد در ۲۴ نقطه کرمانشاه عرضه می شود و همچنین در ایام اربعین نیز با توجه به تردد زوار از استان کرمانشاه ۲۵۰ تن سهمیه دیگر به استان کرمانشاه اختصاص داده شد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *