اهم اخبار

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی: ۲۵ درصد تولید قزل آلا نابود شد/صادرات ۲ هزار تن قزل آلا در سال ۹۸

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: با توجه به وقوع سیل اخیر، ۲۰‌تا ۲۵ درصد تولید قزل آلا در استان‌های اصلی تولیدکننده از بین رفت.

 

 

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از روند صعودی قیمت قزل آلا در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو قزل آلا با نرخ ۲۲ تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان سر مزرعه عرضه می‌شود.

وی با انتقاد از نرخ بالای قزل آلا در خرده فروشی‌ها افزود: با توجه به سودجویی دلالان هر کیلو قزل آلا با نرخ ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌کنند.

نبی زاده ادامه داد: با ایجاد برخی استارت آپ‌ها به دنبال عرضه مستقیم محصول از مزرعه تا بازار هستیم که در صورت تحقق این امر به سبب کوتاه شدن دست واسطه گران و دلالان دیگر خبری از فاصله چشمگیر قیمت نیست.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردابی تولید قزل آلا را ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن پیش بینی کرد و گفت: با توجه به وقوع سیل اخیر، بخشی از تولید قزل آلا در استان‌های اصلی تولید از بین رفت.

به گفته وی، با توجه به وقوع سیل اخیر، ۲۰‌تا ۲۵ درصد تولید قزل آلا در استان‌های اصلی تولیدکننده از بین رفت.

نبی زاده با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزارتن قزل آلا به بازار‌های هدف صادر شد، گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۲ هزارتن قزل الا به بازار‌های هدف صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افت چشمگیری داشته است.

این مقام مسئول در پایان درباره چالش پیش روی تولیدکنندگان تصریح کرد: گرانی خوراک، نبود سرمایه در گردش با سود مناسب از جمله مشکلات اصلی پیش روی تولید به شمار می‌رود که از این رو رفع قوانین صادراتی و ایجاد بازار مناسب امری ضروری به شمار می‌رود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *