اهم اخبار

یک فعال صنایع لبنی خبر داد:صادرات لبنیات فنلاند به کشورهای منطقه از طریق ایران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک فعال صنایع لبنیگفت: یک هیئت از وزارت کشاورزی فنلاند برای همکاری در زمینه لبنیات به همراه بزرگترین شرکت لبنیات این شرکت به ایران خواهد آمد.

به گزارش اگروفودنیوز به نقل خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیر اسلام‌نژاد مدیر عامل شرکت پارسیا در نشست خبری امروز ۲۳ بهمن اظهار کرد: شرکت ما در فنلاند، سوئد و آ‌لمان بیشترین فعالیت خود را دارند و اخیرا مجموعه شرکت‌های اسکاندیناوی را هم در حال راه‌اندازی هستیم.

وی افزود: شرکت فنلاندی والیو یکی از شرکت‌های بزرگ لبنیات اروپا و فنلاند است که قدمتی بیش از ۱۱۳ سال دارد. این شرکت به بازار ایران نگاه استراتژیک دارد و قصد توسعه فعالیت خود از کشور ما به کشورهای دیگر خاورمیانه را خواهد داشت. برنامه این است که ایران به عنوان هاب در منطقه انتخاب شود و صادرات از اینجا به کشورهای دیگر انجام شود.

وی در رابطه با علاقمندی دولت فنلاند به همکاری با ایران خاطرنشان کرد: قصد دولت فنلاند مخصوصا وزارت کشاورزی این کشور انتقال تجارب و تعامل با ایران و صادرات در صنعت لبنیات است و جدی بودن این تصمیم برای ما نیز مدنظر است. اهداف این شرکت تامین نیازمندی‌های لبنیات، تحقیق و توسعه در محصولات لبنی و انتقال تکنولوژی است.

وی افزود: ما حدود ۴۰۰ میلیون در ایران و منطقه بازار مصرف داریم اما از مشکلات اصلی ما بروکراسی‌های اداری، نبودن استانداردهای لازم، پایین بودن کیفیت شیر و مهم‌تر از همه سقف قیمت توسط تعزیرات است و یکی از راه‌های ورود این شرکت‌ها به ایران برداشته شدن این سقف قیمت است.

وی با اشاره به کره‌های وارداتی به کشور عنوان کرد: عمده کره‌های وارداتی به کشور فریز شده هستند و عمر بلندمدت دارند در صورتی که شرکت والیو کره‌ای را که به ایران وارد می‌کند فریز نخواهد کرد. ما قرار است تکنولوژی را وارد کنیم و بعد گام به گام پیش برویم این شرکت محدودیتی برای واردات محصول ندارد و قصد شناخت بازار و برندسازی با نام شرکت خود را دارد.

اسلام‌نژاد در خصوص حمایت دولت از تولید داخلی تاکید کرد: دولت دوست دارد از تولید داخلی حمایت کند و تولید کننده داخلی رابطه خوبی با دولت دارد و از این طریق راه ورود محصولات خارجی را می‌بندد.

وی افزود: فردا مدیرکل امور بین الملل وزیر کشاورزی فنلاند به ایران خواهد آمد و در زمینه چرخه لبنیات در ایران در سمیناری با همین عنوان شرکت خواهد کرد.

این فعال صنعت لبنی  در رابطه با سمینار فوق الذکر تشریح کرد: سمینار به صورت یک روزه با حضور نمایندگان وزارت صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، وزارت کشاورزی فنلاند و وزیر کشاورزی این کشور انجام خواهد شد در این سیمنار سه دانشگاه برتر از فنلاند در زمینه لبنیات حضور پیدا کرده که در سطح مقطع آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند و در کنار آن به بحث‌های اصلاح نژاد در خصوص دام و خوراک دام هم خواهیم پرداخت.

اسلام نژاد گفت: شرکت والیو از مواد اولیه غیر تراریخته تولیدات خود را انجام می‌دهد و محصولات آن فاقد هر نوع آنتی بیوتیک است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *