اهم اخبار

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان: دام های وارداتی ۱۵ روز در قرنطینه کشور مبدا نگهداری می شوند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: حسب اعمال مقررات بهداشتی قرنطینه، دام های انتخابی برای واردات به ایران باید حداقل ۱۵ روز در محلی تحت عنوان قرنطینه دامپزشکی در کشور مبدا قبل از صادرات، نگهداری شوند.
دکتر مهدی حسینی ، اظهار داشت: دام های وارداتی باید در کشور مبدا تولید و پرورش یافته باشند و دارای هویت گله بوده و به راحتی قابل ردیابی باشند.
وی گفت: حداکثر سن برای گوسفند ۱۸ ماه است.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: تمامی مراحل انتخاب، نگهداری و قرنطینه دام ها باید تحت نظارت دامپزشکی دولتی کشور مبدا و کارشناسان اعزامی از طرف سازمان دامپزشکی ایران قرار گیرند و در نهایت تاییدیه سلامت و گواهی بهداشتی برای حمل آنها صادر شود.
حسینی گفت: دامپزشکی کشور مبدا موظف به صدور گواهی بهداشتی مطابق ضوابط و الگوهای سازمان جهانی بهداشت دام است.
وی افزود: مجوز انتقال دام زنده از سیستان و بلوچستان به استان های کرمان، هرمزگان، یزد، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران صادر می شود.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: لاشه دام های ذبح شده نیز به تهران، جنوب کرمان، هرمزگان، اصفهان، خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، قم، اراک، زنجان و سمنان انتقال می یابد.
وی گفت: نحوه نظارت بر کشتارگاه ها به صورت استقرار مسئول فنی بهداشتی و حضور تمام وقت در کشتارگاه ها و نظارت دوره ای و مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی بر کشتار و حمل لاشه ها است.
به گزارش ایرنا تاکنون ۲ محموله بزرگ دام زنده بوسیله کشتی وارد بندر چابهار شده و پس از انتقال به کشتارگاهها و ذبح دامها، گوشت تولیدی به مناطق تعیین شده ارسال شده است.
آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *