اهم اخبار

مرغ «ممتاز» به زودی در کشور عرضه می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان دامپزشکی: با توسعه خط ۲ کشتارگاه‌های طیور، مرغ «ممتاز» در آینده نزدیک در سراسر کشور عرضه می‌شود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ از وزارت جهاد کشاورزی؛ علیرضا رفیعی پور در جریان بازدید از واحد‌های دام و طیور استان تهران گفت: با اقدامات سامان دامپزشکی در سال‌ها اخیر، همه بیماری‌های راهبردی دامی نظیر تب مالت، سیاه زخم، تب برفکی و لمپی اسکین به طور چشمگیر کاهش یافته است.

وی افزود: در بیماری تب برفکی که از بیماری‌های مهم دامی است در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با کاهش ۲۸ درصدی کانون‌های بیماری روبرو بودیم.

رفیعی پور افزود: برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی، سال گذشته بیش از ۵۵ مبلیون راس دام بر علیه بیماری‌ها واکسینه شدند.

وی گفت: با توجه به تحریم ها، برای سه ماه آینده ذخایر واکسن و داروی دامی در انبار‌های استراتژیک ذخیره سازی داریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: بیش از ۹۷ درصد از واکسن و دارو‌های دام و طیور و آبزیان در کشور تولید می‌شود.

رفیعی پور در بازدید از یک کشتارگاه طیور نیز با اشاره به این که نظارت در همه مراحل قبل، حین و پس از کشتار، بسته بندی و مجوز حمل به مراکز عرضه توسط دامپزشکی انجام می‌شود، گفت: تجهیزات و فناور‌های های کشتارگاه‌های طیور کشور با کشتارگاه‌های روز اروپا برابری می‌کند.

وی با بیان این که در خط ۲، مرغ و آلایش آن به طور همزمان توسط همکاران دامپزشکی رصد و در صورت وجود مشکل، مرغ از چرخه حذف می‌شود، افزود: این تکنولوژی روز دنیا است که در کشور ما هم استفاده می‌شود تا مردم ما محصول را با بهترین کیفیت مصرف کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توسعه خط ۲ کشتارگاه‌های طیور، مرغ «ممتاز» در آینده نزدیک در سراسر کشور عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از عید سعید فطر، کشتارگاه‌هایی که با خط ۲ مرغ خود را کشتار می‌کنند با نام و بسته بندی «ممتاز» گوشت مرغ خود را به بازار عرضه می‌کنند.

رفیعی پور، افزایش ماندگاری را از ویژگی‌های مرغ «ممتاز» عنوان کرد و افزود: در حال حاضر، ۳ روز برای مرغ گرم و ۱۲ ماه برای مرغ منجمد اجازه مصرف داده می‌شود، ولی در مرغ خط ۲، مرغ گرم برای پنج روز و مرغ منجمد برای ۱۵ ماه ماندگاری و اجازه مصرف خواهد داشت.

وی با اشاره به این که از ۲۸۰ کشتارگاه طیور کشور، ۶۰ کشتارگاه به خط ۲ مجهز هستند، گفت: تکنولوژی خط ۲ در کشور وجود دارد و بخشی از محصولات طیور که به کشور‌های دیگر صادر می‌شود از خط ۲ است.

رفیعی پور اظهار امیدواری کرد تا پایان سال آینده تمام کشتارگاه‌های طیور کشور به خط ۲ مجهز شوند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *