اهم اخبار

مسئولان وعده دادند: قیمت مرغ و گوشت شکسته می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از تامین و عرضه ۴۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور به نرخ دولتی بین تولیدکنندگان و اتحادیه‌های مربوطه خبر داد و گفت: به زودی شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار خواهیم بود و قیمت‌ها شکسته می‌شود.

 

 

به نقل از ایسنا،  طی ماه‌های اخیر مشکلاتی ناشی از افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها سبب شد واردات نهاده‌ها برای تولید محصولات پروتئینی با مشکل مواجه و نهایتاً افزایش قیمت گوشت و مرغ در بازار مصرف مشاهده شود که در این باره حمید ورناصری – مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: خوراک دام و طیور را به نمایندگی از دولت وارد کرده‌ایم و به نرخ دولتی بین مرغداران عرضه شده است تا مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ مشکلی بابت تأمین و بازار خوراک دام و طیور وجود ندارد، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلوگرم کنجاله سویا را ۲۳۰۰ تومان، ذرت را کیلویی ۱,۲۰۰ تومان و جو را به قیمت کیلویی ۱,۲۵۰ تومان به متقاضیان در بنادر تحویل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: مشکل نقل و انتقال پول از سوی بخش خصوصی برای واردات خوراک دام و طیور در حال برطرف شدن است و به زودی محصولات وارداتی بخش خصوصی در بازار عرضه و مشکلات به طور کامل برطرف خواهد شد.

ورناصری گفت: از زمانی که این نهاده‌ها را در بازار توزیع کرده‌ایم، قیمت‌ها و بازار آنها متعادل‌تر شده و به زودی شاهد کاهش قیمت بیشتر آنها خواهیم بود و نهایتاً قیمت محصولات پروتئینی کاهش می‌یابد.

پیش از این هم علی‌اکبر مهرفرد ،معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی گفته بود که اصلی‌ترین عامل گرانی گوشت، مرغ و تخم‌مرغ را خوراک مرغ به ویژه نهاده‌هایی همچون ذرت و کنجاله است.

به گفته وی، ۹۵ درصد غذای مرغ، ذرت و کنجاله است که ده‌ها کشتی هم‌اکنون در دریا و نزدیکی مرز منتظر هستند که فروشندگان بهای محصول‌شان را دریافت کنند و این نهاده‌های اصلی را به ما تحویل دهند. اما به خاطر مشکلات ناشی از تحریم و با وجود این‌که بانک مرکزی پول را برای واردات این کالاهای اساسی اختصاص داده است، اما هنوز به حساب فروشنده پولی انتقال پیدا نکرده است. در این شرایط هر روز این موضوع را دنبال خواهیم کرد تا هرچه سریع‌تر نهاده‌های مورد نیاز مرغداران را برای تولید این کالای اساسی تأمین کنیم.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد بود که اگرچه تاکنون ذخایر کشور از نظر این کالاهای اساسی مناسب بوده و واردات هم بیشتر از پارسال شده اما باید هرچه سریع‌تر این مشکل را برای واردات این نهاده‌ها برطرف کنیم تا تولید محصولات پروتئینی همچون گوشت مرغ و تخم‌مرغ به حد مطلوبی در ماه‌های آینده برسد و بتوانیم بازار آن را کنترل کنیم.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *