اهم اخبار

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛ مجوز واردات ۳۰ هزار تن گوشت مرغ صادر شد /ترخیص ۲۰ هزار تن گوشت قرمز از گمرگ برای تنظیم بازار شب عید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رضایی گفت: مجوز واردات ۳۰ هزار تن گوشت مرغ از سوی وزارت صمت به منظور ذخیره استراتژیک صادر شده است.

 

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های چهل ساله مدیریت جهادی در جمع خبرنگاران درباره آخرین میزان تولید گوشت مرغ اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف در ماه‌های پایانی سال برنامه ریزی شده است تا میزان جوجه ریزی افزایش پیدا کند به طوری که میزان جوجه ریزی امسال در ماه‌های دی و بهمن به ۱۲۱ میلیون قطعه رسیده و  به این ترتیب گوشت مرغ آن تا ۱۵ فروردین وارد بازار می‌شود.

وی درباره آخرین وضع واردات مرغ گفت: مجوز برای واردات گوشت مرغ از سوی وزارت صمت برای ذخایر استراتژیک صادر شده و این موضوع هیچ ارتباطی به تنظیم بازار  ندارد.

رضایی ادامه داد: شورای عالی امنیت کشور به منظور مدیریت و ساماندهی ذخایر استراتژیک مجوز واردات ۷۰ هزار تن گوشت مرغ را صادر کرده که به همین خاطر در مرحله اول مجوز ۳۰ هزار تنی واردات مرغ صادر شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در تولید گوشت قرمز داخل نسبت به سال گذشته تغییری ایجاد نشده است، بیان کرد: برای تنظیم بازار شب عید ۲۰ هزار تن گوشت در حال ترخیص از گمرک است که از ۱۵ اسفند به بازار عرضه می‌شود و هیچ کمبودی در ارتباط با گوشت مرغ و قرمز نداریم.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به روند مناسب تولید و توزیع مرغ از چند روز گذشته روند کاهشی قیمت در بازار آغاز شده است و مشکلی در زمینه توزیع و نوسان قیمت تا پایان سال نداریم.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *