اهم اخبار

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی؛ صادرات ۸۰۰ هزار تن شیر و فرآورده‌های لبنی/ تولید گوشت قرمز به ۸۵۹ هزار تن می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مرتضی رضایی گفت: سال گذشته ۸۰۰ هزار تن شیر و فرآورده‌های لبنی به بازار‌های هدف صادر شد که این امر بیانگر خودکفایی در تولید این محصول است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در نخستین همایش ملی کشاورزی و رونق تولید با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰.۵ میلیون تن شیر خام در کشور تولید شد، اظهار کرد: امسال پیش بینی می‌شود که تولید شیر خام از مرز ۱۱ میلیون تن عبور کند و همچنین برای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده که تولید به بیش از ۱۲ میلیون تن برسد.

او میانگین سرانه مصرفی جهانی شیر خام را ۱۶۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: با فرهنگ سازی مناسب باید سرانه مصرف شیر خام در کشور را افزایش دهیم چرا که در برخی سال‌ها تولید به حدی بالاست که برای جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان مجبور به صادرات می‌شویم.

رضایی ادامه داد: سال گذشته ۸۰۰ هزار تن شیر و فرآورده‌های لبنی به بازار‌های هدف صادر شد که این امر نشان از خودکفایی در تولید این محصول است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در تولید گوشت قرمز خودکفا نیستیم، بیان کرد: بر این اساس سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن گوشت مورد نیاز هم از گاوی و هم گوسفندی از طریق واردات تأمین می‌شود.

به گفته او امسال پیش بینی می‌شود ۸۵۹ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شود و برای ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده که تولید گوشت قرمز در کشور به بیش از ۹۰۰ هزار تن برسد.

رضایی مجموع تولید گوشت طیور هم از مرغ بومی، صنعتی و بوقلمون در سال گذشته را ۲.۳ میلیون تن اعلام کرد و گفت: امسال پیش بینی می‌شود که تولید گوشت طیور به حدود ۲.۵ میلیون تن برسد ضمن آن که برای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده که تولید از مرز ۲.۵ میلیون فراتر شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تخم مرغ یکی از ارزان‌ترین پروتئین‌های در دسترس خانوار به شمار می‌رود، اظهار کرد: علی رغم آن که طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ بیش از ۲۶ میلیون قطعه مرغ تولد؟ و تخم مرغ گذار از بین رفت، اما خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته و همکاری تنگانتگ با سازمان دامپزشکی رخداد بیماری در کشور کاهش پیدا کرده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مجموع تولید تخم مرغ سال گذشته در کشور را ۹۰۱ هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال پیش بینی می‌شود که تولید تخم مرغ به رقمی حدود ۹۸۷ هزار تن برسد و همچنین برای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی کرده‌ایم که تولید به رقم ۱۱۰۳ تن ارتقا یابد.

سرویس خبری: صنعت غذا

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *