اهم اخبار

معاون حجتی اعلام کرد؛رشد ٣٠ درصدی صادرات لبنیات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه رایزنی ها با مسئولان عراقی برای رفع مشکل تعرفه لبنیات همچنان ادامه دارد، گفت: صادرات لبنیات در ٩ ماهه امسال بیش از ٣٠ درصد رشد داشته است.

حسن رکنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه صادرات محصولات دام و طیور در ٩ ماهه امسال مجموعا ٨۴٣ میلیون دلار بوده است، اظهارداشت: تراز تجاری ما طی این ٩ ماه در بخش دام و طیور مثبت بوده و ١٠٠ میلیون و ٧٩٣ هزار دلار تراز مثبت داشتیم.

به گفته وی طی این مدت؛ بیش از ٧۵٠ هزار تن صادرات شیر و انواع لبنیات از کشور انجام شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالای ٣٠ درصد رشد دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر روند صادرات به همین صورت پیش برود؛ پیش بینی می شود تا انتهای سال میزان صادرات ما در زمینه مواد لبنی به عدد یک میلیون تن برسد.

رکنی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه مشکل ایجاد شده در زمینه تعرفه صادرات لبنیات به کشور عراق به کجا رسید؟، افزود: دولت عراق این محدودیت را تقریبا برای همه کشورها لحاظ کرده اما با این حال صادرات به عراق کماکان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مسئولان ذیربط به طور مستمر این مساله را پیگیری می کنند تا دولت عراق را متقاعد کنند که در این زمینه تجدید نظر نماید.

رکنی گفت: از طرفی چون این شرایط برای همه کشورها لحاظ شده ما در وضعیت نسبتا یکسانی با رقبای خود در زمینه صادرات به عراق قرار داریم.

به گفته وی لحاظ کردن این تعرفه سبب می شود میانگین مصرف لبنیات در عراق کاهش یابد.

رکنی درباره اینکه آیا امیدی برای رفع این تعرفه وجود ندارد، افزود: نمی توان گفت امیدی نیست؛ بهرحال رایزنی ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *