اهم اخبار

معاون غذا و داروی علوم پزشکی تهران:استفاده از محصولات تراریخته اجتناب‌ناپذیر است/ افزایش واردات پالم طی ۱۰ سال گذشته

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون غذا و داروی علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه اسم محصولات تراریخته امروزه ترس‌برانگیز شده است، گفت: این در حالی بوده که استفاده از این محصولات اجتناب‌ناپذیر است و اکثر این کشورها نیز به این مسئله توجه دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، منان حاجی محمودی در کارگروه سلامت و امنیت غذای استان تهران در ارتباط با موضوع روغن پالم اظهار داشت: پالم یک نوع نیست و انواع مختلفی را به خود اختصاص می دهد؛ لذا از درجه خیلی خوب تا خیلی بد آن می‌تواند وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد واردات روغن پالم طی ۱۰ سال گذشته در کشور افزایش یافته است افزود: خوشبختانه وزارت بهداشت در کنترل ورود این روغن اقدامات زیادی انجام داده است و بر شفافیت استفاده از انواع روغن در محصولات غذایی تاکید دارد.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی تهران با بیان اینکه روغن پالم در صنعت لبنیات، شکلات، کیک و کلوچه بیشترین استفاده‌ها را دارد گفت: برای صنایع مختلف سقف استفاده از این روغن تعیین شده است.

حاجی محمودی ادامه داد: روغن پالم هرچند که یک نوع روغن گیاهی است ولی به دلیل اینکه درجه اشباع آن زیاد بوده خطرات قلبی و عروقی برای فرد مصرف کننده به همراه دارد لذا تاکید شده که این روغن جایگزین روغن‌های سلامت محور نباشد.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی تهران در مورد محصولات تراریخته گفت: اسم تراریخته ترس‌برانگیز شده در حالی که این محصولات کاربردهای زیادی داشته و استفاده از آن اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به افزایش جمعیت جهان در اکثر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در کشور ما واردات محصولات تراریخته منوط به تاییدیه سازمان غذا و دارو است و آزمایشگاه‌های معتبری در این زمینه اختصاص داده‌ایم و مردم نیز با استفاده از برچسب اصالت و … می‌توانند از سلامت این محصولات مطمئن شوند.

حاجی محمودی خاطرنشان کرد: قرار شده که ذکر نام تراریخته در لیبل این محصولات قرار داده شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *