اهم اخبار

معاون وزیرجهادکشاورزی مطرح کرد: تأمین ۸۳ درصد کالری مورد نیاز کشور در داخل

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۱۲۲ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود، گفت: ۸۳ درصد کالری و انرژی مورد نیاز مردم در داخل تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمهدی بخشنده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی «چهار دهه دستاوردهای کشاورزی، صنایع تبدیلی، تکمیلی، فعالیت‌های پیشرفته غذایی، صادرات و فعالیت‌های تشکل‌های جهادی» اظهار داشت: آنچه که در چهار دهه گذشته در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است، باعث شده ما امروز به امنیت غذایی به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی امنیت ملی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۲ تا ۸۳ درصد انرژی و کالری مورد نیاز مردم در داخل کشور تأمین می‌شود، گفت: در این زمینه کمتر از ۱۵ درصد نیاز به واردات داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بر اساس اعلام فائو، ایران یکی از کشورهایی است که از امنیت غذایی برخوردار است و این مسئله پشتوانه محکمی برای امنیت ملی است.

بخشنده با اشاره به سخنان مسئولان آمریکایی مبنی بر اینکه فشارها را بر ایران آنقدر زیاد می‌کنیم تا ظرف سه ماه در این کشور قحطی رخ دهد، گفت: علی‌رغم این اظهارات، انبارهای ما امروز پُر از موادغذایی است و برنامه‌ریزی‌های وسیعی انجام شده تا مردم در این زمینه دچار مشکل نشوند و از این پیچ عبور کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی در زمینه اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، رتبه اول را در بین دستگاه‌ها به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان تولید محصولات کشاورزی را ۱۲۲ میلیون تن اعلام کرد و با اشاره به افزایش بهره وریدر مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: ما از تولید ۸۳۰ گرم محصول به ازای مصرف هر مترمکعب آب، به ۱۳۲۰ گرم رسیده‌ایم؛ به عبارتی طی سال ۵ سال گذشته، بهره وری در مصرف آب ۲۴ درصد افزایش داشته است.

بخشنده با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار وسیعی در کشور داریم، اظهار داشت: با تلاش همه دست‌اندرکاران به ویژه کشاورزان و بهره‌برداران، دست به دست هم می‌دهیم و به اهدافی که در برنامه ششم پیش‌بینی شده، دست خواهیم یافت.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *