اهم اخبار

معاون وزیرجهادکشاورزی: ۹۰۰ هکتار از باغات کشور نیازمند بازسازی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: سطح زیرکشت محصولات باغبانی کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که از این میزان ۹۰۰ هکتار باغ مسن نیازمند بازسازی است.

به گزارش ایرنا محمدعلی طهماسبی  در آخرین روز از نشست سالانه برنامه ریزی طرح توسعه گلخانه های کشور در جیرفت افزود:وی ادامه داد: از سطح باغات کشور ۴۰۰ هزار هکتار زیر کشت نهال و غیربارور است و سالانه از مجموع باغات سطح کشور ۲۱ میلیون تن تولیدات باغی ایجاد می شود و در برنامه ششم توسعه کشور ۶۳۰ هکتار از باغات بازسازی خواهند شد.
وی بیان کرد: باغداران با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی در منطقه خود از مشاوره کارشناسان پیرامون استفاده از نهال لیبل دار و جلوگیری از بیماری های واگیر دار جلوگیری کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سطح گلخانه های کشور در حال حاضر ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار است اظهار کرد: بازسازی پنج هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه در دستور کار قرار گرفته که در طول برنامه ششم توسعه تاکنون ۳۷۳ هکتار کاملا بازسازی شده است.
***
۹۵ هزار تن محصولات گلخانه ای صادر شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم در این آیین گفت: سال گذشته ۹۵ هزار تن محصولات گلخانه ای از این منطقه به خارج کشور صادر شده است .
سید یعقوب موسوی ارزش این میزان صادرات را ۹۷ میلیون دلار عنوان کرد که عمدتا به کشور روسیه صادر شده است .
وی با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: با صادرات محصولات کشاورزی دنبال تحقق شعار سال رهبری می باشیم.
وی تصریح کرد: کاهش سطح زیر کاشت محصولات آب بر (ذرت) و محصولات آسیب پذیر (پیاز، هندوانه و گوجه فرنگی)، توسعه سطح گلخانه های منطقه از یکهزار و ۲۵۰ هکتار به یکهزار و ۷۰۰هکتار، توسعه کاشت محصولات استراتژیک کلزا و گندم به میزان ۲ هزار و ۷۵۰هکتار و توسعه کاشت محصولات با مصرف آب پایین مانند خربزه و ملون ها و انواع کاهو و کلم، هویج و حبوبات در سطح سه هزار و ۲۵۰هکتار از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان طی چند سال اخیر است.
سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در منطقه جنوب کرمان تولید می شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *