اهم اخبار

معاون وزیر جهادکشاورزی:تغییر اقلیم، رویکرد جدید درحوزه کشاورزی می طلبد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت گفت که با توجه به کاهش بارش ها، تغییر اقلیم در کشور جدی بوده و بر این اساس، اتخاذ رویکرد جدید در حوزه کشاورزی ضروری است.

به گزارش ایرنا از اتاق بازرگانی گرگان، عباس کشاورز شامگاه سه شنبه در جمع فعالان کشاورزی استان گلستان، اظهار داشت: کشاورزان نیز باید خود را برای این تغییرات آب و هوایی آماده کنند.
وی همچنین کمبود و نحوه مصرف آب را یکی از مشکلات کشور برشمرد و گفت: باید به این امر توجه شود که آب فقط برای مصرف انسان نیست و اگر به این موضوع پرداخته نشود چرخه زندگی با مشکل مواجه می شود.
به گفته وی؛ برای کشاورزی پایدار باید با تغییر رفتار در استفاده مناسب از منابع آب صرفه جویی کرد.

* کشت شالی در گلستان صرفه ندارد

کشاورز به مصرف بالای آب در کشت شالی اشاره کرد و گفت: کشت این محصول فقط در استانهای گیلان و مازندران توصیه می شود و در دیگر مناطق و از جمله گلستان صرفه ندارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد: گلستان یکی از استانهای مهم در حوزه کشاورزی است و در برنامه ششم توسعه نیز که به تازگی اجرای آن آغاز شد، باید میزان تولید گندم گلستان به دو میلیون تن برسد.
در استان گلستان واقع در شمال کشور از ۶۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آن هرساله حدود ۳۹۰ هزار هکتار به کشت گندم آبی و دیم اختصاص می یابد، این استان از قطب های تولید غلات در ایران است.

*اقتصاد گلستان مرتبط با کشاورزی است
عضو هیات رییسه اتاق بازگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان نیز با بیان اینکه اقتصاد استان گلستان مرتبط با کشاورزی است ، گفت: اگر در حوزه کشاورزی استان دید سنتی برقرار باشد شاهد رشد نخواهیم بود، به همین جهت بابد به سوی استفاده از علم روز و تجهیزات و مکانیزاسیون گام برداریم.
امیر یوسفی تاکید کرد: افزایش تولید و عملکرد کشاورزی با استفاده از واریته های جدید و بکارگیری روش های نوین امکان پذیر خواهد بود، همچنین باید محصولات دارای مزیت کشت شود.
به گفته وی؛ ورود به بازارهای جدید هم می تواند در رونق کشاوزی موثر باشد، در این راستا کیفیت تولیدات و خدمات مورد توجه است.
وی معتقد است که کشاورزی در کشور به سوی پیری در حال حرکت است و باید با همکاری، ایجاد بسترها و امکانات لازم، ورود جوانان به این عرصه تقویت شود.
اتاق بازرگانی گرگان ۸۰۰ عضو فعال دارد.
استان مرزی گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد، در این استان افرون بر ۱۴۷ هزار خانوار به صورت مستقیم از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *