اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تولید یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن برنج در سال ۹۴

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]آمار نهایی تولید برنج در سال ۹۴ ؛ یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن است. [/heading]

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: آمار نهایی تولید برنج در سال ۹۴ ؛ یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس کشاورز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی در استان البرز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تولید برنج در کشور بیان داشت: کشت برنج در استان‌های گیلان و مازندران با حمایت دولت انجام می‌شود اما در صورت کشت این محصول در استانی به غیر از این استان، هیچ گونه تسهیلات و بیمه به کشاورزان تعلق نخواهد گرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش دو برابری سطح کشت کلرا بیان داشت: سطح زیر کشت این محصول به ۸۰ هزار هکتار رسیده است که این رقم افزایش دو برابری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود:  ۹۹ درصد از برنامه کشت گندم در سال جاری تحقق یافته است و کشت بر اساس تاریخ و مطابق برنامه انجام شده است.

کشاورز تاکید کرد: برنامه کاهش سطح زیر کشت گندم را در برنامه داریم و تاکید می‌کنم که کاهش سطح کشت از میزان تولید این محصول کم نخواهد کرد بلکه پایداری در تولید را در پی خواهد داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بذر مصرفی برای گندم اظهار داشت: صددرصد بذر مصرفی برای تولید این محصول استراتژیک از حضور تولید داخل بوده است و امسال نیز ۴۰۰ هزار تن بذر گندم بین کشاورزان توزیع شد و پیش‌بینی میزان تولید گندم در اسفند ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

گفتنی است نمایشگاه ملی تخصصی، تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی از امروز ۲۴ آذر تا ۲۷ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های استان البرز در حال برگزاری است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *