اهم اخبار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت :میزان تولید آرد بیش از ۲ برابر مصرف کشور است/صنعت نان کشور بومی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ظرفیت تولید آرد بیش از ۲ برابر میزان مصرف آن در کشور بوده به همین جهت نیاز تولیدکنندگان نان‌های حجیم و صنعتی مرتفع خواهد شد و بخش باقی مانده آرد تولید شده هم به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

وی، با اشاره وضعیت تولیدکنندگان نان‌های حجیم و نیمه حجیم  تصریح کرد:استفاده تولیدکننده‌های نان، اعم از نانوایی‌ها و تولیدکنندگان نان‌های حجیم متفاوت بوده و هم اکنون در کشور واردات آرد صورت نگرفته و از تولیدات داخلی استفاده می‌شود.

صالحی نیا بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد کارخانجات تولید نان در کشور با تکنولوژی روز دنیا با کشور‌هایی همچون سوییس به فعالیت می‌پردازند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: بازار‌های هدف برای صادرات نان، به سبب اینکه کالای مورد نظر به سرعت فاسد می‌شود به کشور‌های همسایه ورود می کنند، درحالیکه  صادرات آرد به کشور‌های همچون عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس صورت می‌ پذیرد.

وی با اشاره به اینکه واردات آرد به کشور صورت نمی‌گیرد تصریح کرد: هم اکنون، صنعت نان کشور از پایه بومی بوده و افرادی که در خصوص کیفیت آرد صحبت کرده اند نباید گفت که ادعای اشتباهی دارند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *