اهم اخبار

معاون وزیر صنعت خبر داد:بازگشت ۲۳ هزار واحد کشاورزی و صنعتی به چرخه تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تصمیم گرفتیم ۷۵۰۰ شرکت کوچک و متوسط را که نیمه تعطیل و مشکل دار بودند، به رونق برگردانیم و تاکنون در مجموع ۲۳ هزار واحد در بخش های کشاورزی و صنعت به چرخه تولید برگشته اند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فیاض  در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: وضع صنعت در استان کرمان قابل قبول است و در راستای تکمیل زنجیره فولاد چند کار در حال انجام است که طی دو سال آینده به نتیجه می رسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ طرح ملی در حوزه صنعت و معدن در کشور امسال در دست اجرا بود که ۲۶ طرح افتتاح شده که دو مورد متعلق به استان کرمان است، تصریح کرد: فعالیت واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل در استان توسعه خوبی داشته و تعداد قابل توجهی از واحدها از تسهیلات استفاده کرده اند در صورتی که با این روند پیش برویم، در سال آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت.

معاون وزیر صنعت درباره اقدامات صورت گرفته برای خروج از رکود بیان کرد: به دلیل تورم شدیدی که داشتیم باید دو کار انجام می شد یا تورم متوقف شده یا ادامه می یافت که سیاست دولت این شد یک روزه دو ساله گرفته و تورم را به حداقل برساند و چند ماه است که تورم زیر ۱۰ درصد است و از اینجا به بعد امیدواریم چرخه کار رونق اتفاق بیفتد.

فیاض با بیان اینکه بنا بود ۱۴ هزار میلیارد تومان به این واحدها کمک کنیم که از مرز این عدد عبور کرده ایم، بیان کرد: نظارت از چند طریق صورت می گیرد و ۹۵ درصد دریافت کنندگان، تسهیلات را به جا خرج کرده اند و دولت بنا دارد این کار را در سال آینده ادامه بدهد.
وی افزود: کرمان استان جامعی است و طی سال های گذشته استانی درخشنده و نمونه در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است و از معدود استان هایی در کشور است که در همه زمینه های صنعت، معدن و تجارت خوب عمل کرده است.

فیاض تصریح کرد: باید همت کرده و در کنار مدیر ارشد استان کار کرده و پاسخگوی مردم و فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت باشیم.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه صنعت و معدن استان کرمان بیان کرد: به دستاوردهای استان قانع نیستیم و باید استان کرمان در بخش فولاد رتبه برتر کشور باشد که کار فراوان در استان در این زمینه وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: انتظار داریم ارتباط همکاران ما با مردم به گونه ای باشد که مردم قانع شوند و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید همکار و کمک کار تشکل های صنعتی، معدنی و بازرگانی باشد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *