اهم اخبار

معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد:اگر تخم‌مرغ را ارزان نکنند وارد می‌کنیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در پی افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار مصرف، معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد که اگر قیمت این محصول با توجه به وعده‌ای که تولیدکنندگان برای عرضه مستقیم آن داده‌اند، کاهش نیابد با واردات مجدد، قیمت‌ها را متعادل می‌کنیم، اما هیچ مشکلی در تولید و تامین تخم‌مرغ نداریم.

به گزارش ایسنا، قیمت تخم‌مرغ طی هفته‌های گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرد و به شانه‌ای حدود ۲۰ هزار تومان هم در بازار تهران رسید به گونه‌ای که براساس آخرین آمار بانک مرکزی متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۱۲ مردادماه امسال هر شانه تخم‌مرغ به طور متوسط در سطح شهر ۱۷ هزار و ۶۴۱ تومان فروخته شده که نسبت به هفته قبل از آن هشت درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۲۱.۶ درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل ۳۶.۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

البته این قیمت اعلام شده از سوی بانک مرکزی میانگین قیمت این محصول پروتئنی در پایتخت است و در برخی از نقاط شهر تهران نیز هر شانه تخم‌مرغ از ۲۰ هزار تومان عبور کرده است.

مرتضی رضایی – معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام -درباره وضعیت تولید و بازار تخم‌مرغ اینگونه به ایسنا پاسخ داد که هیچ تغییری در تولید و تامین تخم‌مرغ در هفته‌های گذشته نداشته‌ایم که باعث افزایش قیمت این محصول پروتئینی شود و به نظر می‌رسد گرانی تخم مرغ ناشی از هیجانات بازار است و از سویی دیگر نیز سوداگری و واسطه‌گری همواره در بازار محصولات کشاورزی اثرگذار بوده است.

وی افزود: در بازه زمانی مذکور تولیدکننده کاهش تولید نداشت و مصرف‌کننده نیز مصرفش را بیشتر از گذشته نکرده است و به نظر می‌رسد عواملی به غیر از عوامل فنی و تولید در بازار تخم‌مرغ اثرگذار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای جایگزینی واحدهایی که طی سال‌های گذشته بر اثر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تولیدشان از بین رفته بود نیز اقدامات مناسبی انجام شد و آنها به تولید ادامه می‌دهند همچنین قیمت تخم‌مرغ اگر همچنان رو به افزایش باشد براساس مصوبه مورد نظر واردات آن از سر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر طی روزهای آینده اتحادیه‌های متولی و تولیدکننده تخم‌مرغ توانستند بازار این محصول را کنترل کنند وارداتی صورت نمی‌گیرد، در غیر این صورت و با توجه به وعده‌هایی که داده شده قرار است آنها در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران عرضه مستقیم تخم‌مرغ را برای تعادل بخشی بازار آغاز کنند، اما اگر قیمت‌ها کاهش پیدا نکند قطعا واردات تخم‌مرغ از سر گرفته خواهد شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *