اهم اخبار

معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد:کاهش قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی/ ادامه ارزانی در بازار با تولیدات جدید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی در بازار کاهش یافته و این روند با ورود تولیدات جدید از استان‌های خوزستان، فارس و گرگان ادامه پیدا خواهد کرد.

عباس کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سالانه حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب‌زمینی و ۵.۵ میلیون تن گوجه‌فرنگی در کشور تولید می‌شود و نه تنها هیچ کمبودی برای تامین این محصولات نداریم بلکه جزو صادرکنندگان آن به شمار می‌رویم. چرا که سال گذشته بالغ بر ۶۰۰ هزار تن سیب‌زمینی و ۵۷۰ هزار تن گوجه‌فرنگی به کشورهای مختلف صادر کردیم، اما برخی بازه‌های زمانی وجود دارد که ممکن است به صورت مقطعی و کوتاه‌مدت قیمت‌ها افزایش یابد که البته هم‌اکنون معتدل شده است.

وی با بیان اینکه قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی متعادل شده و کاهش یافته است، گفت: هفته گذشته قیمت گوجه‌فرنگی در شیراز کیلویی ۱۴۰۰ تومان بود و در دیگر مناطق نیز قیمت‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است. البته تولید گوجه‌فرنگی از استان خوزستان و سیب‌زمینی از مناطقی مانند دشت گرگان در حال ورود به بازار است که قیمت‌ها را مجددا کاهش می‌دهد و می‌توان گفت مزارع استان‌های خوزستان، گرگان و فارس آماده عرضه به بازار است.

معاون وزیر کشاورزی در امور زراعت تصریح کرد: ایران صادرکننده سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی است و جای تعجب است که با بهانه‌های کمبود محصول گرانی این محصولات در بازار مشاهده شود و عده‌ای سودجو تنها به منافع شخصی خود فکر کنند.

البته پیش از این نیز حسین مهاجران – رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی – در این باره به ایسنا گفته بود که این دو محصول به دلیل آن که در این فصل کمتر از سال گذشته تولید و در بازار عرضه شده‌اند، با افزایش قیمت همراه شدند اما به زودی تولیدات جدید روانه بازار می‌شود و تا ۱۰ روز آینده شاهد ارزانی سیب زمینی و گوجه فرنگی خواهیم بود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر سیب زمینی کیلویی ۱۸۰۰ تومان تا ۲۲۰۰ تومان در بازار میوه و تره بار عرضه می‌شود. قیمت گوجه فرنگی نیز از کیلویی ۴۰۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان است که به تدریج با ورود سیب زمینی از دشت گرگان و گوجه فرنگی از استان خوزستان شاهد ارزانی این محصولات در بازار مصرف خواهیم بود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *