اهم اخبار

معاون وزیر کشاورزی: برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیر نداریم/ خرید تضمینی ادامه دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر کشاورزی در امور دام اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش نرخ خرید تضمینی شیر خام نداریم اما خرید تضمینی این محصول همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، حسن رکنی با حضور  در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: طی پنج ماه گذشته خرید تضمینی شیر خام از دامداران با هدف حمایت از تولیدکنندگان آغاز شده روزانه حدود ۸۰۰ تن از این محصول به صورت شیر تازه از دامداران خریداری شده است.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی با هدف حمایت از دامداران این طرح را به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی آغاز کرده است تا دامداران از تولید خود در هیچ جای کشور متضرر نشوند و محصول‌شان روی دستشان نماند.

معاون وزیر کشاورزی در امور دام با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای خرید شیر خام از دامداران در هیچ منطقه‌ای از کشور وجود ندارد که بیش از ۹۰ درصد آن تبدیل به شیر خشک شده است که با مشوق صادراتی به کشورهای مقصد متقاضی صادر می‌شود.

به گفته رکنی، حدود ۱۰ درصد از شیر خام خریداری شده به پنیر تبدیل شده است تا بتوانیم ضمن توزیع آن در بین اقشار کم درآمد جامعه میزان مصرف لبنیات را در راستای ارتقای سلامت آنها و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان در سراسر کشور توزیع کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *