اهم اخبار

معاون وزیر کشاورزی خبر داد:افزایش ۲۵ درصدی خرید گندم/ پرداخت ۶۲ درصد از طلب گندم‌کاران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

۳٫۶ میلیون تن گندم طی ۷۰ و اندی روز گذشته از کشاورزان خریداری شده و به گفته معاون وزیر کشاورزی تا کنون ۶۲ درصد مطالبات پرداخت شده است که این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی قنبری – مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران – اظهار کرد: خرید تضمینی گندم تا ۲۴ خرداد به بیش از سه میلیون ۶۰۰ هزار تن رسیده و تا کنون ۲۳ استان کشور وارد عملیات خرید شده‌اند.

وی افزود: ارزش این مقدار گندم حدود ۴۵ هزار میلیارد ریال است که بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال معادل ۶۲ درصد آن به کشاورزان پرداخت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۵۸۰ مرکز در ۲۳ استان فعال است، ادامه داد: از ۱۵ فروردین ماه که خرید در کشور آغاز شده، این مراکز ۵۳۷ هزار محموله گندم از گندم کاران خریداری و تحویل گرفته اند.

قنبری گفت: بیشترین میزان خرید گندم از استان های خوزستان، گلستان، و فارس صورت گرفته است؛ به گونه ای که به ترتیب یک میلیون و ۳۷۶ هزار تن، ۸۱۰ هزار تن و ۳۹۰ هزار و ۴۷۴ تن گندم از این استان ها خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه سال گذشته در همین مقطع زمانی دو میلیون و ۹۵۳ هزار تن گندم در کشور خریداری شده بود، از رشد ۲۵ درصدی میزان خرید تضمینی خبر داد، تاکید کرد: تمام تلاش های این شرکت برای تامین اعتبارات مورد نیاز است تا با پرداخت سریع تر پول کشاورزان، رضایت حداکثری آنان را جلب کنیم.

وی اظهارکرد: امسال همزمان با خرید تضمینی گندم، خرید دانه ی روغنی کلزا نیز در دستور کار شرکت های غله مناطق و استان ها قرار گرفته و تاکنون بیش از ۳۸ هزار تن از این محصول در کشور خریداری شده و ۹۹ درصد بهای آن نیز به کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *