اهم اخبار

مقامات چینی: بدون توسعه کشاورزی، توسعه سایر بخش‌ها غیرممکن است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دولت چین طی بیانیه سیاسی سال ۲۰۱۸ خود اعلام کرد: بدون مدرن سازی بخش کشاورزی، امکان مدرن سازی سایر بخش های اقتصادی این کشور غیرممکن است.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ به نقل از رویترز، دولت چین طی بیانیه سیاسی سال ۲۰۱۸ خود اعلام کرد: بدون مدرن سازی بخش کشاورزی، امکان مدرن سازی سایر بخش های اقتصادی این کشور غیرممکن است. این کشور به دنبال تحقق قدرتمندتر شدن بخش کشاورزی و افزایش محسوس درآمد روستائیان و کشاورزان تا سال ۲۰۵۰ است.

 

طبق بیانیه سیاسی اول سال چین، این کشور به دنبال پیشرفت‌های گسترده درزمینه نوسازی روستایی تا سال ۲۰۲۰، مدرن سازی بخش کشاورزی تا سال ۲۰۳۵ و تحقق قدرتمندتر شدن بخش کشاورزی و افزایش محسوس درآمد روستائیان تا سال ۲۰۵۰ است.

اهمیت وافر توسعه بخش کشاورزی در اقتصاد ملی چین

به‌طوری‌که در اولین بیانیه سیاسی سال کشور چین یک شعار خودنمایی می‌کند: «بدون مدرن سازی بخش کشاورزی، امکان مدرن سازی ساییر بخش های اقتصادی این کشور غیرممکن است.»

چین دارای بزرگ‌ترین بخش کشاورزی در سطح جهان است و صدها میلیون نفر به‌عنوان کشاورزان در مزارع این کشور کار می‌کنند لکن بهره‌وری این بخش در چین کم است. این بیانیه که توسط خبرگزاری دولتی شین هوا (Xinhua) منتشر شد، پروژه‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار پکن را برای سال آتی (۲۰۱۸) تعیین می‌کند.

چین در سال‌های اخیر اقداماتی را برای مدرن سازی بخش کشاورزی و کارایی تولید کشاورزان و بهره‌وری هرچه بیشتر این بخش و تأمین امنیت غذایی خود انجام داده بود. این کشور در کنار برنامه‌های قبلی ازجمله پشتیبانی از تولید غلات، حمایت یارانه‌ای از تولید محصولات اساسی غذایی نظیر گندم، برنج و افزایش ذخایر آن‌ها تلاش خواهد کرد تا کیفیت تولیدات کشاورزی نیز متناسب با تقاضا افزایش دهد. همچنین دولت چین در تلاش است تا تمرکز بر کیفیت به‌جای کمیت با اقداماتی ازجمله تنوع در تولید محصولاتی چون گندم با گلوتن بالا و نوعی ذرت جهت استفاده گاوهای شیرده نهادینه کند.

اقدامات چین برای توسعه بخش کشاورزی این کشور

از ارتقاء سطح مکانیزاسیون کشاورزی، توسعه محصولات مدرن کشاورزی و روی آوردن و توسعه کشاورزی دیجیتال به‌عنوان دیگر برنامه‌های دولت چین برای بخش کشاورزی یاد می‌شود. علاوه بر این بهبود وضعیت حاصلخیزی زمین‌های زراعی (تقویت خاک) و افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی است از دیگر برنامه‌های مسئولین بخش کشاورزی چین است که باعث تولید محصولات باکیفیت‌تر و ارسال آن به بازار خواهد شد.

چین می‌کوشد تا تأمین مالی در مناطق روستایی را به کمک بودجه خود بهبود بخشد و در قالب برنامه‌ای استراتژیک از مدرن‌سازی بخش کشاورزی در روستاها پشتیبانی کند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *