اهم اخبار

یک مقام مسئول: سرمایه گذاری جدید در ایجاد مجتمع های گلخانه ای است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: سرعت بخشی به تکمیل زیر ساخت مجتمع های گلخانه ای ضروری است و باید برای تجهیز منابع جدید و جذب سرمایه گذاری های جدید تلاش شود.

 

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی ، ‘اشرف منصوری’ افزود : یکی از اهداف مهم این شرکت، کمک به بالا بردن بهره وری آب، خاک و افزایش تولید در واحد سطح در محیط های متراکم است و اضافه کرد، راندمان آب در حوزه گلخانه ای به مراتب بالاتر از سایر حوزه هاست.
به گفته وی، توسعه گلخانه ها و همچنین ایجاد شهرک های جدید در این ارتباط به ارتقای بهره وری آب و ایجاد اشتغال در کشور می تواند کمک کند.
منصوری، سرعت بخشیدن به ایجاد مجتمع های گلخانه ای و رفع موانع تولید را مورد تاکید قرارداد و گفت: سهولت در قوانین و مقررات و کاهش هزینه های واگذاری به منظور ورود و جذب سرمایه گذاران در سرعت بخشیدن به احداث مجتمع های گلخانه ای و تولید محصولات کشاورزی موثر است.
این مقام مسئول، گسترش تعامل با مدیران ستادی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های تابعه استان ها در زمینه های مرتبط به ویژه در حوزه رودخانه های مرزی و استفاده از توانمندی ها و پتانسیل های این بخش ها را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، طبق آمارهای منتشر شده، سطح گلخانه های کشور حدود ۱۱ هزارهکتار است که تا افق ۱۴۰۴ پیش بینی می شود این میزان به ۴٨ هزار هکتار برسد.
براساس برنامه های اقتصاد مقاومتی توسعه گلخانه های کشور در دستور کار قرار دارد که این امر در کاهش مصرف آب و افزایش چند برابری تولیدات کشاورزی موثر است، همچنین طبق اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار است بخش عمده تولیدات سبزی و صیفی کشور به فضای گلخانه ای منتقل شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *