اهم اخبار

در مورد خاصیت هسته زردآلو چیزی می دانید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دانشمندان با مطالعه هسته زردآلو دریافتند که هسته این میوه حاوی عناصر شیمیایی می باشد که خاصیت ضد سرطانی به هسته این میوه می دهد.

هسته زردآلو حاوی مغزی بادام مانند است و توسط پوسته ای سخت احاطه شده، که مغز آن حاوی ماده ای به نام لتریل‌ می باشد که امیگدالین‌ یا ویتامین B17 نیز نامیده می شود.
این ماده(لتریل) تمایل زیادی به از بین بردن سلول های سرطانی دارد، در حالیکه در همان لحظه سلول های سالم را به حال خود رها می کند و نزدیک آنها نمی شود.
لتریل ، به نظر ماده ی موثری می آید، چرا که از چهار مولکول مجزا ساخته شده است. ۲ عدد گلوکز، یک عدد سیانید و یک عدد بنزآلدهید.
سیانید و بنزآلدهید هر دو سمی هستند ولی بخاطر اینکه به صورت غیر زیستی با یکدیگر هم بست شده اند هیچ خطری برای سلول های بدن نخواهند داشت.
زمانی که لتریل با سلول های سرطانی مواجه می شود همه چیز متفاوت خواهد بود.از آنجاییکه سلول های سرطانی شامل آنزیمی به نام بتا گلوکوزیداز هستند که اجزا مولکول های لتریل را از هم جدا میکند، عناصر سمی لتریل در مواجه با بتاگلوکوزیدار تبدیل به سیانید و بنزآلدهید می شود که این مواد شیمیایی سمی یک راست به سمت کشتن سلول های سرطانی می روند و هیچ تاثیری بر سلول های سالم بدن نخواهند داشت.
بد نیست خاطر نشان کنیم که مصرف بیش از اندازه هست

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *