اهم اخبار

نامزد پیشنهادی چین، به عنوان مدیرکل جدید فائو برگزیده شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کشورهای عضو سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، «کو دونگیو» نامزد پیشنهادی کشور چین را برای چهار سال به تصدی سمت مدیرکل این سازمان برگزیدند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، کشورهای عضو سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز یکشنبه مورخ ۲ تیرماه ۱۳۹۸ و در جریان چهل و یکمین نشست کنفرانس فائو با اکثریت آرا «کو دونگیو» نامزد پیشنهادی کشور چین را برای چهار سال برای تصدی سمت مدیرکل این سازمان برگزیدند.

این کنفرانس که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری فائو است، کار خود را از روز شنبه مورخ ۱ تیرماه ۱۳۹۸ آغاز کرده و تا ۸ تیرماه ۱۳۹۸ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

دونگیو از مجموع ۱۹۱ رأی اخذ شده، با کسب ۱۰۸ رأی توانست اکثریت مطلق آرا را در دور اول رأی‌گیری از آن خود کرده و به این سمت برگزیده شود.

وی، از تاریخ ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ فعالیت خود را به صورت رسمی در جایگاه مدیرکل فائو به مدت چهار سال آغاز خواهد کرد.

دونگیو در آخرین سمت خود، معاونت وزیر کشاورزی و امور روستایی جمهوری خلق چین را برعهده داشته است. وی هم‌اکنون ۵۶ سال سن داشته و نهمین مدیرکل فائو از زمان تأسیس این کارگزاری تخصصی سازمان ملل خواهد بود. دونگیو دارای مدرک دکترای تخصصی علوم کشاورزی و زیست‌محیطی از دانشگاه واخنینگن هلند است. وی پیشتر تصدی سمت‌های همچون معاونت فرماندار منطقه خودمختار هوئی نینگ‌شیا و نایب‌رئیسی فرهنگستان علوم کشاورزی چین را برعهده داشته است.

نامزد پیشنهادی چین، به عنوان مدیرکل جدید فائو برگزیده شد

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *