اهم اخبار

نان و مرغ؛ در صدر شکایت از اصناف در اسفند گذشته

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در اسفندماه گذشته ۲۱هزار و ۵۲۹ فقره گزارش و شکایت مردمی دریافت کردند که بیشتر آنها در بخش کالا مربوط به نان و گوشت مرغ می شد.

 

 

به گزارش تارنمای وزارت‌ صنعت، معدن و تجارت، در آخرین ماه پارسال ۱۸ هزار و ۶۱۰ فقره شکایت (۸۶ درصد) مربوط به کالا و ۲ هزار و ۹۱۰ فقره (۱۴درصد) مربوط به خدمات بود.
بیشترین شکایت‌های رسیده در بخش کالا پس از نان و گوشت مرغ به میوه و سبزی اختصاص داشت.
در بخش خدمات نیز رستوران های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک بیشترین سهم شکایت را از آن خود کرد.

** گرانفروشی و تقلب؛ در صدر عناوین تخلف
گرانفروشی، تقلب و فقدان قیمت در صدر عناوین تخلف بود.
از مجموع شکایت ها ۱۲ هزار و ۹۹۳ فقره (۶۰ درصد) تلفنی، پنج هزار و ۸۶۵ فقره (۲۷ درصد) حضوری و ۲ هزار و ۶۷۱ فقره (۱۳ درصد) کتبی دریافت شد.
به ۶۲ درصد شکایت های دریافتی در اسفندماه رسیدگی و پاسخگویی شده و ۳۸ درصد به دلیل نیاز به اخذ استعلام حقوقی یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی است.
از مجموع شکایت های رسیدگی شده، ۶ هزار و ۱۸۴ فقره (۲۹ درصد) متخلف و هفت هزار و ۱۱۵ فقره (۳۳ درصد) غیرمتخلف شناخته شدند.
هشت هزار و ۲۳۰ فقره شکایت (۳۸ درصد) در حال بررسی است.
از مجموع شکایت های رسیدگی شده که تخلف تشخیص داده شده است، ۴۹۱ فقره (هشت درصد) با برآورد ارزش چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجامید و از تشکیل و ارجاع پرونده به اداره های کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شد.
به گزارش ایرنا، شهروندان می توانند با مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی و غیرصنفی از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، فقدان قیمت، خودداری از صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی، موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *