اهم اخبار

نرخ محصولات پروتئینی در ماه مبارک رمضان ثابت می ماند

۱ دیدگاه
image_pdfimage_print

در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان دولت دوازدهم تلاش دارد، برای حمایت از مصرف کنندگان بازار مصرف مواد غذایی به ویژه محصولات پروتئینی همچون گوشت قرمز و مرغ تازه و منجمد و تخم مرغ را ثابت نگه دارد.

براساس سیاست های دولت قرار است در این ایام بخشی از ذخایر محصولات پروتئینی شامل گوشت قرمز ، گوشت مرغ و تخم مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور به بازار تزریق و با قیمت های مصوب تنظیم بازار به دست مصرف کنندگان برسد.
علاوه براین شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز اقدام به عرضه محصولاتی همچون برنج، روغن نباتی، شکر و ماکارونی کرده است.
در واقع شرکت های بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور به عنوان بازوهای اجرایی وزارت جهادکشاورزی مسئولیت تامین و ذخیره سازی و عرضه کالاهای اساسی و اقلام پروتئینی در زمان اوج مصرف برای جلوگیری از نوسانات قیمتی در بازار را برعهده دارند.
در همین ارتباط، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره قیمت و نحوه عرضه محصولات برای تنظیم بازار ماه رمضان گفت: برای ایام ماه مبارک رمضان محصولات پروتئینی مورد نیاز کشور از گوشت گرم تا منجمد تامین است و هیچ کمبود و نگرانی در این خصوص نداریم.
‘حمید ورناصری’ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق مصوبه اخیر تنظیم بازار قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۷ هیچ تغییری نداشته و با نرخ های ایام نوروز عرضه خواهد شد.
به گفته وی، در اسفندماه سال ۱۳۹۶ قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد ۶۲ هزار ریال، هر شانه ۲ کیلوگرمی تخم مرغ ١٢۶ هزار ریال، هر کیلوگرم لاشه گوشت گوساله منجمد ۲۳۰ هزار ریال و هر کیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی گرم با قیمت ۳۳۰ هزارریال برای مصرف کنندگان محاسبه شده بود که همین قیمت ها برای ماه مبارک رمضان امسال نیز اجرایی است.
وی اظهارداشت: به طور قطع با ورود شرکت پشتیبانی امور دام در زمان اوج مصرف ایام ماه مبارک رمضان شاهد هیچ افزایش قیمت نامتعارفی نخواهیم بود.
این مقام مسئول در شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: این محصولات بدون هیچ محدودیتی در فروشگاه های زنجیره ای، سازمان های میادین، مراکز مصرف عمده، سازمان ها و تعاونی های مصرف همه استانها عرضه می شود.
وی افزود: متقاضیان می توانند برای دریافت گوشت قرمز، گوشت مرغ منجمد و تخم مرغ مورد نیاز خود به ادارات کل شرکت پشتیبانی امور دام استان های کشور مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، شروع یا روز اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴۳۹ قمری برابر با روز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ خورشیدی و مصادف با ۱۷ می ۲۰۱۸ میلادی است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

نظر برای این مطلب

  1. امید says:

    واقعا مطلب جذابی نوشتین خیلی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *