اهم اخبار

نشست تاسیس کمیته متناظر محصولات کشاورزی برگزار شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نشست تاسیس کمیته متناظر  SMIIC /TC6  ( محصولات کشاورزی) در سالن اجتماعات سازمان ملی استاندارد ایران با حضور پنجاه تن از متخصصان بخش صنایع غذایی کشور از جمله دانشگاه های  تهران و شهید بهشتی ،کانون انجمن های صنایع غذایی ، انجمن ها و سندیکاها ، اتحادیه ها و کارخانجات صنایع غذایی، ازمایشگاههای همکار و  ….. برگزار شد.

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی: در این نشست افسانه  سمیعی،  دبیر این کمیته منطقه ای، در خصوص موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی و کمیته مذکور توضیحات مبسوطی را ارایه کرد.

پس از آن با برگزاری انتخابات، مسئولان این کمیته متناظر انتخاب شدند. زهرا امام جمعه، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به عنوان رئیس کمیته ، افسانه سمیعی، به عنوان دبیرکمیته و آراسته علیمردانی ، معاونت فنی شرکت نوین زعفران به عنوان نایب رئیس ، انتخاب شدند.

گفتنی است: موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (The Standards and Metrology Institute for Islamic Countries (SMIIC)زیرمجموعه سازمان کنفرانس اسلامی  (OIC ) می باشد که از سال  ۱۹۸۵ با تشکیل گروه کارشناسی و کمیته هماهنگی از نمایندگان برخی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی با محوریت کشور ترکیه در سال  ۲۰۱۰   تشکیل و آغاز به کار کرد.

کمیته TC6   Agriculture process SMIIC/   یکی از کمیته های این موسسه می باشد که مسئولیت دبیرخانه آن از سال۲۰۱۲    به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *