اهم اخبار

نماینده مجلس: بازگشت رونق به فعالیت صیادان سنتی در پی لغو مجوز ١۶ کشتی صید ترال

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده مردم تهران در مجلس گفت که لغو مجوز ۱۶ کشتی صید ترال در جاسک موجب بازگشت رونق به فعالیت صیادان سنتی شده است.

 

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷موضوع حضور کشتی‎‌های صیادی چین در خلیج فارس و دریای عمان، مطرح شد که با توجه به اینکه اقتصاد و معیشت صیادان سنتی را دچار تلاطم کرده و زیست بوم دریا را مورد هجوم قرار داده بود مورد پیگیری وکلای مردم قرار گرفت. در نتیجه تذکر و سوالی با حمایت نمایندگان مطرح شد و متعاقب پیگیری‌های صورت گرفته رییس سازمان شیلات عزل شد، عملکرد شیلات مورد بازنگری قرار گرفت و نیروی دریایی سپاه برای مقابله با  کشتی‌های چینی که خلیج فارس و سرمایه های ملی را “جارو” می‌کردند و زیست بوم دریا را از بین می بردند ورود کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: خوشبختانه پیرو این اقدامات کارگروه مرزی شورای عالی امنیت ملی در مصوبه‌ای فعالیت ۱۶کشتی ترال صیادی چینی را لغو کرد و تعدادی دیگر نیز توقیف شده‌اند که از این پس این کشتی‌ها حق هیچ‌گونه فعالیت دریانوردی و صیادی در آب‌های ساحلی ایران را ندارند و همین امر موجب رونق فعالیت صیادان سنتی شده است.

ذوالقدر در پایان گفت: انتظار داریم این اقدامات بتواند رونق تور ماهیگیران سنتی را به همراه داشته باشد و مشکلات کمبود ماهی و آسیب‌های زیست بومی متاثر از صید ترال را خاتمه دهد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *