اهم اخبار

نماینده مردم نهبندان و سربیشه: قانون رفع موانع تولید نیازمند اصلاح است/بخش کشاورزی را دریابیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده مردم نهبندان و سربیشه گفت: قانون رفع موانع تولید با توجه به گذشت چند سال از تصویب آن و نیازهای امروز جامعه نیازمند اصلاح است.

نظر افضلی گفت: وقتی سخن از رونق تولید می‌زنیم باید مؤلفه‌های آن را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری و صنایع دستی مورد بررسی قرار داده و موانع آن را بشناسیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خراسان‌جنوبی یکی از بخش‌های مهم تولید حوزه کشاورزی است که بزرگترین مانع رونق تولید در این بخش محدودیت منابع آبی در استان است.

افضلی ادامه داد: از طرف دیگری کشاورزی در خراسان‌جنوبی به نوعی کشاورزی خرده پا بوده که این موضوع مانعی در زمینه افزایش تولیدات این حوزه است.

ارائه الگوی کشت مناسب زمینه‌ساز رونق تولید بخش کشاورزی

وی افزود: اگر به دنبال رونق تولید در بخش کشاورزی هستیم باید نحوه و الگوی کشت مناسبی را به کشاورزان و روستاییان زحمت کش هم استانی آموزش دهیم تا میزان تولیداتشان نسبت به قبل افزایش یابد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: از طرف دیگر فراوری محصولات کشاورزی یکی از ارکان مهم رونق تولید محصولات کشاورزی است که در این زمینه نیز باید گام‌های بلند و مؤثری در خراسان‌جنوبی برداریم.

افضلی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت نیز از سال گذشته مشکلات تولید در این بخش مورد بررسی قرار گرفته و احصاءشده است، اظهار کرد: دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی مشخص است که با توجه به آن باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: تولید کنندگان و فعالان حوزه صنعت گاه برای صادرات و فروش محصولات خود با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند که دولت به عنوان بخش اجرایی کشور در این زمینه باید با جدیت بیشتری ورود پیدا کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نوروز امسال با توجه به سیل در برخی از نقاط کشور بسیاری از گردشگران مقصد سفر خود را به استان‌هایی چون خراسان‌جنوبی تغییر دادند که فرصت مناسبی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت حوزه گردشگری را به وجود آورد.

مجلس یاری‌گر دولت در رونق تولید

افضلی با بیان اینکه در موضوع رونق تولید کار اصلی را دولت انجام می‌دهد، افزود: اگر نیاز به اصلاح، حذف قوانین مزاحم و یا تصویب قانون جدید بود مجلس شورای اسلامی با دولت همکاری لازم را خواهد داشت.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید اظهار کرد: با از آنجایی که چند سال از تصویب قانون رفع موانع تولید می‌گذرد، بسیاری از تبصره‌های آن با توجه به شرایط امروز کشور نیاز به اصلاح دارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شعار رونق تولید در کنار واژگانی چون اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و حمایتی از تولید ملی مشخص کننده مسیر رشد کشور در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *