اهم اخبار

نمایندگان صنایع روغنی ۱۳ کشور به ایران می آیند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 نمایندگان صنایع روغنی ۱۳ کشور در نخستین نمایشگاه بین المللی روغن های خوراکی، دانه های روغنی، ماشین آلات و صنایع وابسته در تهران حضور می یابند.

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی انجمن روغن نباتی، نمایندگان صنعت روغن کشورهایی نظیر اسپانیا، هلند، پرتغال، روسیه، هند، یونان، مالزی، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، اوکراین، تایوان و ویتنام آخرین فناوری روز دنیا در زمینه های ماشین آلات، مواد اولیه و تجارت غلات و روغنهای خوراکی ها را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
این نمایشگاه با همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و شهرداری تهران در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفت و گو برگزار می شود.
نخستین نمایشگاه بین المللی روغن های خوراکی، دانه های روغنی، ماشین آلات و صنایع وابسته هفتم تا ۱۰ آذر ماه سال جاری در (بوستان گفتگو) تهران برگزار می شود.
طبق آمارها نزدیک یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن روغن خام مصرفی مورد نیاز کشور است که نزدیک یک میلیون ۴۰۰ هزارتن آن از انواع روغن های خام آفتابگردان، سویا و پالم به ترتیب از اوکراین، آمریکای جنوبی و مالزی وارد و بقیه از تولیدات دانه های روغنی داخلی تامین می شود.
سرانه مصرف روغن در ایران ۲۰ کیلوگرم برآورد می شود که هفت کیلوگرم بیش از سرانه مصرف جهانی است.
به گفته برخی کارشناسان سالیانه چهار میلیارد دلار ارز کشور صرف واردات روغن خام، کنجاله و سویا می‌شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *