1

نوشابه انرژی زای «Red BUll» مجوز ندارد

[heading]رییس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: نوشابه انرژی زای Red Bull از نظر بهداشتی و شرعی شبه‌ناک است و سازمان غذا و دارو برای این فرآورده مجوزی صادر نکرده است.[/heading]

دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نوشیدنی‌های غیرمجاز در سوپرمارکت‌ها مثل ردبول که حاوی اسپرم گاو است، گفت: این محصولات از نظر سازمان غذا و دارو مورد تأیید نیست و اگر هم وارد کشور شده است به صورت قاچاق بوده است و به هیچ عنوان مجوز ندارند متأسفانه ما با پدیده‌ی قاچاق به صورت گسترده‌ای روبرو هستیم و نمی‌توانیم آن را کتمان کنیم.

وی افزود: براساس گزارش ستاد مبارزه با قاچاق میلیاردها دلار واردات قاچاق داریم که تنها در حوزه سلامت نیست بلکه در تمام حوزه‌ها مثل قاچاق موبایل صورت می‌گیرد. کنترل سلامت غذا و دارو در اختیار ما است ولی کنترل مرزها در اختیار ما نیست.

دیناروند تصریح کرد: تعداد زیادی مغازه و سوپرمارکت در سراسر کشور وجود دارد ما نمی‌توانیم روزانه همه‌ی آنها را بررسی و کنترل کنیم.

وی در ادامه گفت: شرایط جدیدی برای مردم فراهم خواهد شد تا با کمک سامانه رهگیری و کنترل اصالت بتوانند از سلامت محصولات خود مطلع شوند، ولی مهمترین مبارزه با قاچاق، در سطح عرضه باید صورت گیرد و دستگاه‌های دیگر نیز علاوه بر دستگاه‌های نظارتی باید در این حوزه اقدام کنند.