اهم اخبار

هرمزگان محور اصلی پرورش ماهی در قفس

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

هرمزگان محور اصلی پرورش ماهی در قفس

قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران گفت: موافقت اصولی پرورش ۲۵۰ هزار تن ماهی در قفس صادر شده که استان هرمزگان با داشتن سهمی حدود ۹۰ هزار تن، محور اصلی پرورش ماهی در قفس در کشور است.

به گزارش ایرنا ، سیف الله حقیقی روز یکشنبه در نشست ستاد پرورش ماهی در قفس شیلات هرمزگان افزود: پروژه پرورش ماهی در قفس به عنوان شاخص ارزیابی فعالیت های شیلاتی محسوب می شود و این طرح مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی شیلات است.
وی با بیان اینکه مجموعه سازمان شیلات ایران از تکنولوژی‌های برتر دنیا و کشورهای صاحب‌نام برای مراحل زنجیره‌ای تولید در صنعت پرورش ماهی در قفس بهره مند شده ، گفت: خوشبختانه گامهای اولیه این مهم در چند سال اخیر به خوبی برداشته شده است.
مجری طرح ماهی در قفس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: با استفاده از مشخصه مهم اقتصاد مقاومتی یعنی دانش بنیان بودن و اتکا به نیروهای داخلی با تلاش بسیجی وار توانستیم برای سرمایه گذاران و هم سودآور بودن و موفقیت پروژه های پرورش ماهی در قفس را به اثبات برسانیم.
حقیقی همچنین از پایان نگارش شیوه نامه پرورش ماهی در قفس و ابلاغ آن از سوی وزیر جهاد کشاورزی تا پایان سال جاری خبر داد.
وی ، رایزنی و تعامل بیشتر با محیط زیست ، بنادر و دریانوردی ، دامپزشکی و دیگر دستگاه های اجرایی در راستای تسهیل در اعطای مجوز و رفع موانع تولید ، ایجاد مجتمع و شهرک برای ارائه خدمات و پشتیبانی سایت های پرورش ماهی در قفس و استفاده از ظرفیت بنادر صیادی در این راستا را از دیگر اهداف پیشرو سازمان شیلات ایران در این عرصه دانست.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران نیز از حمایت ۱۰۰ درصدی سازمان شیلات ایران از سرمایه گذاران بخش خصوصی که در زمینه پرورش ماهی در قفس تاکنون اقدام کرده اند ، خبر داد و گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه ، سالانه ۲۰۰ هزار تن ماهی از طریق پرورش در قفس در دریاهای کشور تولید شود.
حسینعلی عبدالحی عنوان کرد: به منظور تامین بچه ماهی های مورد نیاز برای پرورش ماهی در قفس در دریاهای کشور ، اقدامات لازم برای ایجاد و توسعه مراکز تکثیر ماهیان دریایی در استانهای ساحلی در دست اقدام است و تاکنون در نوار ساحلی جنوب کشور (بوشهر و هرمزگان)چهار واحد مرکز تکثیر ماهیان دریایی جهت پرورش ماهیان دریایی در قفس ایجاد شده است.
وی آموزش نیروهای متخصص و کسب تجربه را یکی از مهم ترین محورهای پرورش ماهی در قفس دانست و از سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفس خواست تا ضمن توجه بیشتر به این مهم سرمایه گذاری های لازم در این مهم را نیز در برنامه ریزی های تولید خود مدنظر داشته باشند.
‎ مدیر کل شیلات هرمزگان نیز با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس محور تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه در نوار ساحلی است ، گفت: این استان علاوه به پیشرو بودن در این مهم ، توانسته گام های خوبی در این راستا بردارد.
سید پرویز محبی با اشاره به اینکه زنجیره تولید و پرورش ماهی در قفس( تولید بچه ماهی ، پرورش ماهی ، کارخانه های غذا و فرآوری) در استان هرمزگان شکل گرفته است، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد تبدیل هرمزگان به نمونه موفق کشوری و منطقه ای در پرورش ماهی در قفس باشیم.
وی بیان داشت: در استان هرمزگان تاکنون افزون بر ۸۵ هزار تن مجوز پروش ماهی در قفس داده شده که از این میان شیلات هرمزگان در شهرستان قشم و بندرلنگه به ترتیب ۴۵ هزار تن و ۳۹ هزار تن و در شهرستان پارسیان و جزیره کیش هرکدام ۵۰۰ تن مجوز پرورش ماهی در قفس اعطا کرده است.
محبی ابراز داشت: در استان هرمزگان همچنین تاکنون افزون بر ۱۱۵ میلیون قطعه ظرفیت تولید بچه ماهی در حال ایجاد است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *