اهم اخبار

در همکاری های مشترک کشاورزی؛با اتحادیه اروپا بر همکاری مشترک در بخش زعفران تاکید شد.

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
علی شریعتی مقدم رییس کمیسیون کشاورزی اتاق خراسان رضوی و مدیر عامل نوین زعفران علاوه بر شرح سهم ۹۶‎٪ ایران از تولید جهانی و استانداردهای بالای تولید در ایران به هفت نکته مهم برای همکاری در مورد زعفران اشاره کرد .

در سومین نشست همکاری های مشترک کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا بر همکاری مشترک در بخش زعفران تاکید شد.

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از تولید آنلاین،علی شریعتی مقدم رییس کمیسیون کشاورزی اتاق خراسان رضوی و مدیر عامل نوین زعفران علاوه بر شرح سهم ۹۶‎٪ ایران از تولید جهانی و استانداردهای بالای تولید در ایران به هفت نکته مهم برای همکاری در مورد زعفران اشاره کرد .
۱) پیاده سازی GAP و صدور گواهینامه های مرتبط
۲) توسعه تولید زعفران با گواهینامه ارگانیک
۳) کمک به اتوماسیون زعفران
۴)پیاده سازی FAir Trade (تجارت منصفانه ) و مدل «TAR تار » پروژه توسعه ارزشهای روستایی ، که موجب افزایش بهداشت و جهش کیفیت و راندمان تولید و تغییر و ارتقاء سبک زندگی تولیدکنندگان می شود.
۵) همکاری علمی و عملی در زمینه ایجاد زنجیره های ارزش(Value Chains)
و تولید محصولات جانبی از زعفران و ارتقاء استاندارد های این محصول
۶) همکاری در زمینه معرفی هر چه بهتر و بیشتر زعفران افزایش بازار مصرف زعفران
۷) همکاری و حمایت و پیش بینی قوانین تسهیل کننده برای صدور زعفران با ارزش افزوده بالاتر از ایران از جمله حذف تعرفه های پضع شده برای واردات زعفران پودرشده و بسته بندی
به اتحادیه اروپا ،
جان کلارک مدیر کل بین الملل بخش کشاورزی اتحادیه اروپا با اشاره به کیفیت بسیار بالای زعفران ایران و سهم ایران از تولید جهانی این محصول به همکاری در این بخش و بخصوص توسعه تولید ارگانیک و یکی از مهمترین محصولات کشاورزی تأکید نمود .
همچنین نمایندگان «ITC »مرکز جهانی تجارت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد ، مستقر در ژنو نیز در گفتگوی جداگانه با مدیر عامل «نوین زعفران »به همکاری با بخش خصوصی در پروژه توسعه ای زعفران تاکید داشتند .
در این جلسه که در محل سالن توسعه
وزارت جهاد کشاورزی با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا و جمعی از مسولین بخشهای مرتبط برگزار شد ، فیلم تهیه شده توسط موسسه نشنال جئوگرافی در مورد زعفران ایران نیز به نمایش در آمد که با تشویق حاضرین روبرو گردید.
شریعتی مقدم همچنین از نمایندگان اتحادیه اروپا برای سفر به خراسان و آشنایی با ظرفیت های بالای این مناطق برای همکاری های توسعه ای مختلف از جمله زعفران و کیاهان دارویی و …دعوت به عمل آورد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *