اهم اخبار

همگامی فرآوری و نوآوری از ابتدا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، شرکت تولیدی تک ماکارون فعالیت خود را در سال ۱۳۷۳ به عنوان  اولین کارخانه تولید ماکارونی با هدف تهیه غذای سالم، مغذی و با کیفیت همراه با استاندارد های ملی و بین المللی با استفاده ازآرد سمولینا و نیز با بهره گیری از مدرنترین ماشین آلات روز، تولیدخود را آغاز نمود . تک ماکارون با استفاده از ۸ خط تولید تمام اتوماتیک ، در طرح توسعه یافته خود ، به توان تولید ۶۰۰ تن در روز دست یافته است. این شرکت با  استفاده از تکنولوژی روز،  علاوه بر تامین نیاز غذایی جامعه و صادرات محصولات خود ، توانسته است گام موثری در صرفه جویی انرژی در حین تولید را داشته باشد.  لازم به ذکر است که  آردسمولینا مورد استفاده در تولید محصولات تک ماکارون و دیگر دسته آردها، در کارخانه آردداران که یکی از بزرگترین کارخانجات تولید آرد خاورمیانه می باشد و متعلق به هولدینگ تک ماکارون است ، تامین می گردد .

توجه به کیفیت، نکته بارز در تولید محصولات شرکت تک ماکارون می باشد . استفاده از آرد سمولینا که از گندم دوروم تهیه می گردد، در بهبود ارزش غذایی مورد نیاز بدن نقش به سزایی را داراست . سمولینای مصرفی سبب می شود که رشته های ماکارونی حین پخت لعاب کمتری داده و از چسبندگی آن جلوگیری نماید و در نتیجه  شکل و ظاهر محصول در زمان پخت حفظ شود.  همچنین مواد مورد نیاز بدن در آرد سمولینا به اندازه کافی موجود می باشد .

شرکت تک ماکارون در نزدیک به سه دهه فعالیت در صنعت تولید و عرضه مواد غذایی توانسته افتخاراتی در سطح ملی و بین المللی از قبیل گواهی نامه هایی از سازمان های دولتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان  در سالیان متمادی ، صادر کننده ملی و استانی  در سالهای مختلف ،تندیس تولید ملی- افتخار ملی ، تندیس سیب سلامت ، نشان حلال، نشان صلح ، جایزه ملی غذای فراسودمند وهمچنین استاندارد های  بین المللی ، ایزو ۲۲۰۰۰: ۲۰۰۵:، ایزو۱۴۰۰۱:۲۰۰۴، ایزو ۹۰۰۱:۱۳۸۸، ایزو ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷ و..) از کمپانی توف نورد و گواهینامه های انجمن اسنک اروپا و دیگر انجمن ها و استانداردهای جهانی را کسب نماید .

تک ماکارون علاوه بر تولید محصولات اسپاگتی و ماکارونی ، محصولات فراسودمند و غنی شده را در سبد کالایی خود از جمله : اسپاگتی غنی شده، اسپاگتی  سبوس دار، اسپاگتی امگا ۳ ، اسپاگتی فیبردار، اسپاگتی آنتی اکسیدان، ماکارونی حاوی پروبیوتیک، اسپاگتی غنی شده با ویتامین۳Dو کلسیم  و روی ، اسپاگتی سبوسدار را  دارد.. از طرفی دیگر می توان به تولید محصولات بر پایه غلات همچون : فراورده های حجیم شده غلات و پلت، انواع پودر کیک، آرد بسته بندی، انواع پاستا و سوپ نیمه آماده، ، رشته آش و … ،  اشاره کرد .

از جمله محصولات تولیدی تک ماکارون که در سال ۹۸ به  سبد غذایی این شرکت نیز اضافه شده است ،  پودر نیمه آماده حلوا  می باشد .آرد ویژه حلوا تک ماکارون ضمن حفظ ارزشهای تغذیه ای با فرمول خاصی فرآوری شده و نیازی به تفت دادن مجدد ندارد . در این محصول ، یک بسته پودر شربت حاوی طعم دهنده های طبیعی و سنتی حلوا قرار گرفته است . نکته بارز در تهیه این محصول ، توجه به مدت زمان کوتاه پخت آن می باشد که می توان تنها در ۵ دقیقه ، طعم حلوای اصیل ایرانی را تهیه و تجربه نمود .

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *