اهم اخبار

واردات دانه‌های روغنی افزایش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

گمرک ایران از واردات دو میلیون و ۱۳۳ هزار تن دانه‌ روغنی در سال جاری خبر داد و اعلام کرد که واردات کنجاله سویا هم به یک میلیون و ۶۱ هزار تن رسیده است.

 

بر اساس اعلام گمرک ایران، دانه‌های روغنی از جمله کالاهای اساسی هستند که به میزان دو میلیون و ۱۳۳ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۴۱ میلیون دلار در سال جاری وارد کشور شده‌اند که افزایش چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

واردات کنجاله سویا هم در این مدت افزایش ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است؛ به طوری که یک میلیون و ۶۱ هزار تن از این محصول به ارزش ۴۹۶ میلیون دلار وارد کشور شده است.

بر اساس این گزارش، ۹۰ درصد کالاهایی که وارد گمرک می‌شوند در کمتر از سه روز ترخیص می‌شوند و در این بین ترخیص کالاهای اساسی در اولویت قرار دارد و گمرکات مهم کشور برای ترخیص کالاهای اساسی به طور شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند تا وقفه‌ای در واردات این کالاها ایجاد نشود. همچنین روند ترخیص این کالاها به صورت لحظه‌ای به کمک سامانه جامع گمرکی در مرکز پایش دفتر واردات گمرک رصد می‌شود.

به گزارش ایسنا، دانه‌های روغنی بذرهایی هستند که برای استخراج روغن از دانه آن‌ها پرورش داده می‌شوند. با این همه این دانه‌ها به‌ عنوان منابع با ارزش پروتئین هم مطرح هستند که مابقی این محصول بعد از روغن‌کشی برای موارد خوراک هم به کار می‌رود. همچنین روغن و کنجاله به‌ یک اندازه اهمیت دارد و احتیاج به‌تجزیه‌های ویژه دارند که در اینجا دقت در خلوص دانه اهمیت دارد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *