اهم اخبار

واردات ماده اولیه شیرخشک آزاد شد نه شیرخشک

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: ماده اولیده شیرخشک با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد می‌شود و اکنون هیچ مشکلی بابت تامین این محصول توسط تولیدکنندگان داخلی در بازار وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ هانی تحویل‌زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد، در واکنش به خبر آزادسازی واردات شیرخشک اظهار داشت: پیرو این خبر افراد زیادی برای واردات شیرخشک مراجعه کرده‌اند اما باید توجه داشت که آنچه که آزاد شده است تنها واردات ماده اولیه شیر خشک کودکان است که باید بر روی آن فرآوری‌های دیگری نیز انجام شود.

وی افزود: ۵ شرکت تولیدکننده شیر خشک نوزاد در کشور تحت لیسانس کشورهای اروپایی شامل هلند، سوئیس، فرانسه و بلژیک ماده اولیه شیر خشک را برای تولید محصول نهایی شیرخشک کودکان وارد می‌کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد ادامه داد: شیرخشک (ماده اولیه تولید این محصول) با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد می‌شود و اکنون هیچ مشکلی بابت تامین این محصول  توسط تولیدکنندگان داخلی در بازار وجود ندارد.

تحویل‌زاده در واکنش به تأثیر تحریمها براین صنعت گفت: شرکتهای خارجی همکاری خود را با ایران قطع نکرده‌اند و چنین اعلام می‌کنند که تا زمانی که ارسال پول از سمت ایران وجود داشته باشد کشورمان را ترک نخواهند کرد، اما برای جلوگیری از ایجاد رانت داخلی نظارت سفت و سختی در داخل انجام می‌شود که این امر پروسه واردات را با کندی همراه کرده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد افزود: با توجه به اینکه ۱۵۰ قلم ماده اولیه داریم تنها برای واردات برخی از آنها با مشکل مواجهیم اما بیشتر محصولاتمان از اروپا وارد می‌شود.

تحویل‌زاده همچنین در ارتباط با اخبار موجود درباره کمبود شیر خام در کشور گفت: کمبودی از بابت شیر در کشرو نداریم اما در صنعت ما برای تأمین شیرخشک مصرفی بخش باید عاری از سموم و آنتی‌بیوتیک‌ها باشد به همین منظور ما از قبل شیر مورد نیاز خود را فارن‌های گاوداری سفارش می‌دهیم و قبل از مصرف آنها را در آزمایشگاه‌های خود مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی گفت: کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و عربستان از جمله بازارهای صادراتی ما هستند که اگر ممنوعیتی برای صادرات از داخل وجود نداشته باشد می‌توانیم صادرات مناسبی به این کشورها انجام دهیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد یادآور شد: هزینه تولید شیرخشک در داخل یک سوم هزینه واردات آن است بنابر این بسیار به صرفه‌تر است که با توجه به ظرفیت موجود این محصول به جای واردات در کشور تولید شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *