اهم اخبار

واردات گوشت گرم ادامه دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در جلسه ای با تصویب کارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شدکماکان واردات گوشت گرم گوسفندی با ارز ۳۸۰۰ تومان و پرداخت یارانه ریالی حدود چهار هزار تومان برای هر کیلوگرم ادامه یابد .

یارانه ریالی مابه التفاوت قیمت تمام شده واردات با قیمت مصوب و تثبیتی تنظیم بازار است. به این ترتیب علاوه بر یارانه ریالی، دولت به ازای واردات هر دلار گوشت ، یارانه ای برابر با ۴۰۰ تومان یعنی فاصله قیمتی ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ را پرداخت می‌کند . کارگروه ستاد تنظیم بازار از دسازمان برنامه و بودجه خواست نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز برای این بخش ،جهت پیشگیری از توقف تامین حمایت دولت از سرانه مصرف پروتئین خانوارهای ایرانی اقدام کند.

لازم به ذکر است با توجه به کاهش تولید داخلی گوشت گوسفندی از یک سو و افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر خروج غیر قانونی دام زنده سبک از سوی دیگر ، قیمت دام زنده افزایش پیدا کرد.

با تدبیر ستاد تنظیم بازار کشور و در جهت حمایت از سفره مردم، صادرات رسمی دام زنده ممنوع و هشدارهای لازم برای پیشگیری از خروج غیر قانونی دام اعلام شد .

در این راستا به همه استانداران و ماموران گمرکات و نیروهای خدوم مرزی ابلاغ شد تا از خروج هر گونه دام سبک و سنگین جلوگیری کند. طبق اطلاعات واصله این اقدام ستاد تنظیم بازار منجر به کاهش قیمت دام زنده از ۲۴ هزار تومان در هر کیلو به حدود ۲۱ هزار تومان در میادین دام شده است.

انتظار می‌رود با تداوم اجرای این سیاست، قیمت دام سبک به سطح قیمت های قبلی یعنی حدود ۱۶ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش یابد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *