اهم اخبار

واکنش به تبلیغ برنج‌های خارجی با اسامی ایرانی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]دبیر انجمن برنج با بیان اینکه تبلیغ برنج خارجی با اسامی ایرانی تخلف است، گفت: اگر سازمان‌های نظارتی به وظایف خود عمل کنند، بسیاری از این تخلفات رخ نمی‌دهد.[/heading]

 

جمیل علیزاده شایق در گفتگو با مهر در واکنش به تبلیغ برنج‌های خارجی با اسامی ایرانی، اظهار داشت: تشخیص برنج ایرانی با نوع خارجی آن کار سختی نیست و مصرف‌کننده به محض اینکه برنج را بپزد، متوجه خارجی یا ایرانی بودن آن می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، رنگ برنج و قیمت خرید آن مشخص می‌کند، کالا ایرانی یا خارجی است.

دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه چنین اقدامی خلاف قانون است، گفت: ما حدود ۳ سال گذشته این موضوع را بارها تکرار کردیم که باید گفته شود این برنج‌ها خارجی است.  

شایق با اشاره به اینکه حدود ۸ سال قبل برخی برندها نمایندگان خریدشان را به شمال کشور می فرستادند و آنان در تمامی نقاط پخش و شروع به خرید محصول ایرانی می‌کردند، گفت:بنابراین فروشندگان می‌گفتند نماینده فلان شرکت از ما برنج خریده و کم کم تصور این می‌شد  که آنها محصول ایرانی خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: البته برخی از این شرکت‌ها برنج‌های ایرانی هم دارند اما اینکه اکثر آنها غیرایرانی است شکی نیست چون سودشان در برنج‌های خارجی است و محصولات ایرانی برایشان صرف ندارد.

دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه ما بارها این موضوع را به مسئولان وزارت جهادکشاورزی گوشزد کرده‌‌ایم، گفت: مسئولان این وزارتخانه می‌گویند این وظیفه آنان نیست که البته حق هم دارند، چراکه برخورد با این مساله وظیفه دستگاه‌های نظارتی  و کافی است این سازمان‌ها از کیسه‌هایی که گفته می‌شود حاوی برنج ایرانی است، نمونه‌برداری و بررسی کنند محتوای کیسه با نوشته روی آن منطبق است یا خیر؟

شایق با اشاره به اینکه سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت، سازمان بازرسی کل کشور و سایر دستگاه‌های مربوطه باید به این اقدام که نوعی تقلب است، رسیدگی کنند، افزود: اگر سازمان‌های نظارتی به وظایف خود عمل کنند، بسیاری از اتفاقات رخ نمی‌دهد؛ از جمله اینکه برنج‌هایی که از شمال خریده و به تهران آورده می‌شوند، ناخالصی نداشته و خرده های آنها بیش از حدمجاز نیست.  

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *