اهم اخبار

واکنش وزارت جهاد به امحای خرماها/خرمای اضافه نداریم که دور بریزیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]یک مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه ما خرمای اضافه نداریم که بخواهیم دور بریزیم، از افزایش ۱۹ درصدی صادرات این محصول در سالجاری خبر داد.[/heading]

ابوالقاسم حسن‌پور در گفتگو با مهر در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر امحای خرما توسط وزارت جهادکشاورزی، اظهارداشت: ما خرمای اضافه نداریم که بخواهیم آن را دور بریزیم، بنابراین دیدگاه بنده این است که چنین چیزی صحت ندارد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه افزایش قیمت خرما و همچنین رشد صادرات این محصول نشان دهنده شرایط مطلوب بازار این محصول است، گفت: همه این موارد نشان می‌دهد خرما ارزش خود را پیدا کرده است.

حسن‌پور، میزان صادرات خرما را تا پایان مهرماه سالجاری، حدود ۱۰۹ هزارتن عنوان کرد و افزود: بیشترین صادرات این محصول پس از ماه‌های آبان و آذرماه اتفاق می‌افتد و پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات تا پایان سال به حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزارتن برسد.

وی با بیان اینکه صادرات خرما در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۱۹ درصد رشد داشته است، گفت: قیمت این محصول در بازار نیز بهبود یافته به طوری که سال قبل نرخ هرکیلوگرم خرما به طور متوسط حدود ۱۱۰۰ تومان بوده در حالی که امسال این عدد به ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان رسیده است.

این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی، میزان تولید خرما را یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن عنوان و اضافه کرد: باید مشخص شود کسی که این مباحث را مطرح کرده ،بر چه اساسی چنین سخنانی را گفته است، ضمن اینکه این فرد باید مستندات خود را در این زمینه ارائه کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *